НачалоАнализиПатриотични игри

Патриотични игри

  • 14:31
  • 0
  • 990

Едно от по-забавните „мемета“ на последните парламентарни избори гласеше: Обединени идиоти = 9.24%, Разединени идиоти = 3.14% и 2.96% и 2.54%. Ситуацията на изборите за европарламент след месец ще е по-различни – и патриотите ще попаднат в графата на разединени „идиоти“.

В този спектър имаме цели пет партии, които ще се борят за националистически настроените български избиратели – ВМРО, НФСБ,  АТАКА, ВОЛЯ и „Възраждане“. Да започнем отзад-напред:

„Възраждане“ – постигна изненадващ резултат на последните парламентарни избори, като се дореди до субсидия, преминавайки  границата от 1%. Това бе постигнато с неголям ресурс и предимно с онлайн кампания. Програмата на самата партия пък беше  изненадващо балансирана (поне на думи), в сравнение с това, което може да се очаква от откровено соц-носталгична и про-евразийска партия. Именно в последните две може се крие разковничето, че „Възраждане“ нямат особен шанс за по-голям пробив на тези избори – попадащите в горните две категории рядко имат мотивацията да идат до урните на избори за евродепутати. Радикализацията на самата партия в сравнение с парламентарните избори също е факт, което е нож с две остриета – от една страна може да привлече по-крайни елементи, в сравнение с другите партии в спектъра, а от друга да отблъсне по-центристкия избирател. Успех за самата партия би било, ако успее да увеличи резултата си в абсолютни гласове (37 896) в сравнение с предишните избори.

ВОЛЯ на Веселин Марешки, ще се яви в коалиция под името „Воля – Българските Родолюбци“ заедно с Народна партия „Свобода и достойнство“, Български земеделски съюз „Александър Стамболийски“, Българска социалдемократическа партия, Християндемократическа партия на България, ПП „Обединена социалдемокрация“. Всички тези гръмко звучащи партии носят средни
между 10 и 100 гласа към реален изборен резултат. Възможност за Марешки е да предизвика нов скандал, като отново се сбие с лидера на партията от предишния абзац. „Злите езици говорят“, че Веселин Марешки ще излее значителни суми в предизборната кампания, а коалиция е направена само и единствено, за да се заобиколи финансовата бариера за агитация (която е тройно по-висока за коалиции, в сравнение със сама партия). Национализмът, който предлага Марешки е сравнително нов за родните ширини и датира точно от  подкрепата, която Льо Пен оказа, чрез аскорошното си идване до България. Въпреки всичките тези фактори, най-вероятно ВОЛЯ ще
остане под чертата – с малко, но под. НФСБ и АТАКА – колкото и да се стараят да избягат от своята връзка под надслов „бий ме, обичам
те“ партията на Валери и партията на Волен са скачени съдове – двете кули на СКАТ и АЛФА ТВ. Съдбата им е сходна и по други причини:

1. Отказът да повторят коалиция във формат Обединени патриоти отново – формат, който е доказано електорално успешен. Макар да отказаха на ВМРО по различни причини, резултатът е един и същ.

2. „Уморени криле“ – и Волен и Валери изглеждат уморени и изчерпани, което е нетипично за….енергичната им натура. Самият факт, че все още няма пълна яснота около листите им е още едно доказателство. Единият ще ги избира с формат „Гласът на България“ (макар, да не е ясно, кой ще се върти на столовете), а другият е в положение „няма хора, разбери“. Всеки отлив от тях без съмнение ще налее подкрепа във:

ВМРО – балансьорът в малката коалиция изглежда в най-добра форма от трите партии и социологически проучвания сочат, че ще прескочат бариерата – преди още да е започнала самата кампания. Освен, че имат най-разпознаваемия лидер на листа (не само сред националистически формации, а въобще), ВМРО успяха да се измъкнат що-годе ненаранени от повечето скандали или поне да ги държат в разумни граници. Само по себе си, това е почти достатъчно, но това, което ще ги отведе „една стъпка отвъд“ (както пеят феновете на Челси) е, че разлика от всички останали националистически партии имат:

1. Някаква заформяща се прото-идеология, която да ръководи действията им
2. Разпознаваеми лица в самата листа, включително гражданска квота, което не може да се каже за нито една от другите партии - Андрей Слабаков, генерал Шивиков, Александър Урумов, Кристиян Шкварек

Цялостното усещане е, че ВМРО са единствените, които ще успеят да влязат в европарламента. Това би било постижение, защото биха го направили сами, без коалиция. В никакъв случай, обаче, никоя от патриотичните партии не може да се надява да повтори резултата на Красимир Каракачанов от президентските избори – най-малкото защото всички изведнъж заболяха от една запазена за „демократичната общност“ болест – тази на сепаратизма.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.