НачалоАнализи“Второ класиране” за Лиляна Павлова

“Второ класиране” за Лиляна Павлова

  • 16:08
  • 0
  • 602

Решението на Мария Габриел да се откаже от евродепутатско място доведе до пренареждане на листата на ГЕРБ-СДС, което вкарва „на второ класиране” Лиляна Павлова в Европейския парламент. Мотивите на Габриел са свързани с желанието й да продължи да бъде еврокомисар от квотата на България.

И макар че изборът да предпочетеш еврокомисарско пред евродепутатско място е напълно естествен (еквивалентът е министър и депутат), този ход следва да се разгледа и от други ъгли. Преди всичко, следва да се напомни, че седмото място в листата на ГЕРБ-СДС се смяташе
за избираемо (твърденията, че тази листа ще вкара осем депутата вече си бяха изхвърляне). Тоест, Лиляна Павлова неслучайно бе поставена там – предварителните калкулации сочеха, че тя ще влезе в Европарламента. Тези предварителни сметки не се получиха по две причини. Първо, „Демократична България”, която беше извън сметките, прескочи изборната бариера и получи мандат. Второ, ВМРО-БНД успя да реализира два мандата, като сериозен принос за това има и широката гражданска квота на листата.

Тези две „непредвидени обстоятелства” в крайна сметка оставиха ГЕРБ-СДС с шест мандата, въпреки победата с разлика спрямо БСП. Важно е да се отбележи, че самата Павлова получи изключително силен преференциален вот – 27 313 преференции, или повече отколкото получиха Андрей Ковачев, Андрей Новаков и Ева Майдел, взети заедно. Вероятно една част от преференциите на Павлова са неин личен вот, а друга – партиен, концентриран около нея с цел тя да участва в евентуално пренареждане, ако предварителният план не се изпълни докрай. Личният вот може да бъде обяснен основно с две причини. Първо, Лиляна Павлова е на местен терен, за разлика от конкурентите й, които бяха евродепутати, и като такива, в по-малка степен влизаха в медийното и обществено полезрение. И второ, което сякаш е по-важно, Павлова изнесе на гърба си организацията на българското европредседателство.

Тук стигаме и до заявката на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, който преди началото на кампанията заяви, че в ГЕРБ няма да се толерира преференциална игра, която да изхвърли зад борда представителя на СДС в листата Александър Йорданов. Но реалността показа, че това за малко можеше да се случи. Преференциалният вот за Лиляна Павлова бе впечатляващ, но излезе, че е недостатъчен за прескачане на 5%-ния преференциален праг. Така с над 27 хиляди преференции тя се оказа „под чертата” за сметка на други, които станаха евродепутати с далеч по-малък личен вот. Несправедливо, откъдето и да се погледне. И тук следва да се замислим относно това трябва ли изобщо да има такъв праг, след като идеята на преференцията е да се вкара мажоритеран елемент и да се даде възможност на избирателите да   пренареждат предварително подредените партийни листи.

В крайна сметка, ходът на Мария Габриел реши казуса. Дали инициативата за това е на бившия (и явно бъдещ) еврокомисар, или на министър-председателя, няма как да знаем. И първото, и второто, изглеждат логични. От една страна, няма нищо по-нормално от това
един еврокомисар, чиито мандат е счетен за успешен, да бъде номиниран отново. От друга страна, особено след оттеглянето на Цветан Цветанов, Бойко Борисов може еднолично да решава подобни ребуси в рамките на ГЕРБ. Но така или иначе, накрая всички са доволни...

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.