НачалоАнализиАгитационни разочарования

Агитационни разочарования

  • 13:36
  • 0
  • 329

Едно правило в политическия PR (ама не този на създаване на сайтове за фалшиви новини, а истинският) гласи, че най-доброто, което може да направиш в кампания е да реализираш най-голямата си прогнозна стойност. Факт е, че в предизборна кампания можеш да направиш само едно нещо правилно и да объркаш хиляда.

ГЕРБ и БСП подходиха самовглъбено и предпазливо към настоящата кампания за европарламент. И с право – едните имат лице, което трудно би носило електорална полза поради отдалечеността му от избирателя, а другите лице, което е прекалено близко до тях. Или ако си говорим направо – ГЕРБ имат Габриел, която е символичен образ на европейската бюрокрация, с целият комсомолски плам, който средностатистическия гражданин ненавижда. БСП имат Елена Йончева, която при цялата си (абсолютно безспорна) журналистическа репутация все още не разбира на какви избори се явява.

Предвид предпазливостта и на двете партии да покажат на голяма трибуна водачите на листите си, дебатът по НОВА беше повече от очакван. Очакванията към него пък бяха съвсем различни – Йончева изглеждаше далеч по-подготвена да пусне първа кръв, а Габриел по-скоро хрисима. В самият дебат Елена Йончева, действително бе по-агресивна (в положителен смисъл), а Габриел по-спокойна. Проблемът дойде от другаде. Проблемът за Йончева беше тоталната ѝ неподготвеност да говори по европейски теми или въобще да е наясно с функционирането на европейските институции. Ако ставаше въпрос за вътрешнобългарските проблеми, със сигурност Йончева щеше да бъде на място. Тук обаче лъсна изцяло – защото това е проблем изцяло на щаба и на цялостната стратегия, че БСП не са готови да
водят реален дебат за ЕВРОПА, а не да решават вътрешнополитическите проблеми чрез европейски избори.

Тъжно е да гледаш безспорен авторитет в професията си, като Йончева да е принудена да говори заучени тези и мантри, които са по-подходящи за квартална кръчма в Хаджидимово (pun intended), отколкото за политически дебат. Напълно възможно е това е да е момент подобен на откровено малоумното изказване на Крум Зарков за „измъчването на дядовци“, което на практика загуби спечелени избори на БСП преди две години.

Правилната стратегия на БСП да не се показват, за да не дразнят хората, а само да обират протестен вот беше правилна, точно за да не се стигне до този момент. Същевременно ГЕРБ, не бива да се самозабравят – те просто получиха неочакван бонус с тоталната неподготвеност на БСП, а Мария Габриел успя да се възползва. Не е случайно, че нито една от двете не посмя да се яви в дебат с повече от един противник. Защото при такова ниво, не бих им завиждал срещу Джамбазки или Кънев. Последният също говори, подобно на БСП, предимно по вътрешнополитически теми, но поне успява да го прави с цитати от дискографията на Ъпсурт, а не с трогателни фрази от кварталната бакалия.

А тежък удар – предимно за ГЕРБ, дойде именно от Европа. Основен коз, на който се надяваха, беше обявяването на завод на „Фолксваген“ в България – малко преди самите избори. Не стана, а немците го отложиха дори след местните избори.

Изборите станаха още по-непредсказуеми.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.