НачалоАнализиБойко Борисов – козът на ГЕРБ за изборите

Бойко Борисов – козът на ГЕРБ за изборите

  • 10:00
  • 0
  • 1369

Министър-председателят и лидер на ПП „ГЕРБ” Бойко Борисов даде две знакови интервюта в рамките на една седмица – в „Панорама” по БНТ на 3 май и в „Лице в лице” по БТВ на 8 май. Естествено, премиерът и в двата случая бе „разходен по конспекта” на всичките актуални и злободневни теми, като част от въпросите (и респективно отговорите) се припокриваха. Какво обаче „каза” Борисов между думите, които излязоха от устата му?

Ето пет послания, които може да се открият в двете интервюта:

„Взимам предизборната кампания на ръчно управление”

Още в началото на предизборната кампания ситуацията изглеждаше обезпокоителна за ГЕРБ – социологическите проучвания дават (макар и минимална) преднина за БСП, като към процентите на ГЕРБ всъщност се добавя приноса на СДС, а от процентите на БСП се вади това, което АБВ им „изяжда”, регистрирайки се като „Коалиция за България”. В оставащите дни до вота Борисов явно ще даде всичко от себе си, за да помогне на партията със своите личен авторитет и харизма. Този път едва ли БСП ще си направят харакири в стил „Крум Зарков”, така че битката се очертава като изключително оспорвана. А в такава ситуация активното участие на Борисов е неизбежно. (

ГЕРБ залага ударно на антикомунистическата карта

„... и да бъде пратен в Белене и убит” (като допълнение към искането на БСП премиерът да излезе в отпуск по време на предизборната кампания); „така са направили с дядо ми” (добавка след репликата за концлагера на о-в Белене); „нашите приятели от СДС навремето допуснаха грешката да позволят на бившата Държавна сигурност да се възроди”... 30 години след началото на прехода, антикомунизмът продължава да бъде актуален. И наистина, „това им е играта” на ГЕРБ в случая.  Ако има нещо, което може ефективно да им помогне да спечелят изборите, това са именно антикомунистическите послания. Електоралната периферия, която ГЕРБ обикновено привлича, е мотивирана най-вече от едно нещо – да не се върне БСП на власт.  В момента всяко изброяване на управленски успехи на ГЕРБ (колкото и реални да са) няма как да мобилизира избиратели предвид общественото раздразнение от твърде скорошните и твърде шумни скандали, тип „Апартаментгейт”.

„Няма да подам оставка, ако загубим евроизборите”

Това си бе казано експлицитно, почти в прав текст. Тук интересни са мотивите. От една страна, вътрешното противопоставяне в БСП (Корнелия Нинова срещу Националния съвет на партията) най-вероятно няма да позволи на „червените” да се мобилизират за мощна фронтална атака срещу правителството, в случай че победа БСП спечели на 26 май. От друга страна, Борисов не би си позволил да рискува властта(изходът от едни предсрочни избори е неясен) преди един много ключов избор в края на тази година – за нов главен прокурор.

Идва смяна на поколенията в ГЕРБ

Бойко Борисов неколкократно натърти, че всички от партията, които са замесени в далавери, в момента са обект на разследване. „Няма да остане ненаказан човек”, „за другите знаем, че са маскари, хората искат ние да сме чисти”... Това, в комбинация с „лъжицата с катран в кацата с меда” относно Цветан Цветанов (отчитайки коректно и заслугите му в миналото), ясно показва, че последният няма как да бъде оставен на досегашната позиция в партията (поне официално, неофициалното влияние на Цветанов зависи от това доколко верните му хора в ГЕРБ ще продължат да му бъдат верни). Разбира се, става дума за след изборите – ако Борисов е лицето, то Цветанов е гръбнака на ГЕРБ и той няма как да не изнесе на плещите си голяма част от тежестта на предизборната кампания.

Президентът Румен Радев се явява основен конкурент на Бойко Борисов

Макар основният политически опонент на ГЕРБ да е БСП, Борисов привижда като конкурент именно президента, а не някой от Столетницата. Репликата „аз съм забранил в партията да коментират президента” напомня на едно друго вето, наложено от Борисов
още при учредяването на ПП „ГЕРБ” – относно коментарите спрямо Георги Първанов (президента към онзи момент). Освен, че Радев е единственият, който е победил ГЕРБ на избори, при днешната оскъдица на лидери с широка обществена подкрепа, президентът се явява един от малкото, които биха могли да засенчат Бойко Борисов по отношение на обществено одобрение.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.