НачалоКметски избориМария Габриел: Цифровите технологии могат да помогнат на пчеларите

Мария Габриел: Цифровите технологии могат да помогнат на пчеларите

В рамките на дебата за новата ОСП и бъдещото предложение за бюджет в новия програмен период, увеличението на средствата по националната програма за пчеларство е със 70%. България от 1,2 млн. ще получава 2,1 млн. евро. Това каза по време на среща с пчелари в Сливен еврокомисарят по Цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел, която е водач на листата на ГЕРБ/ЕНП.

Според нея остава предизвикателството за смъртността на пчелите, за това е необходимо пчелари и земеделци да обединят силите си, защото цифровизацията може да предостави инструменти, от които се нуждаят и двете страни

„На европейско ниво е необходима забрана на неоникотиноидите и въвеждане на нови технологии, чрез които много по – бързо, с помощта на изкуствен интелект, ще се установява периметъра на действие и ще се подава сигнал по – бързо. Изкуственият интелект е нещо, което звучи много далечно, но вече е тук. Той може да помогне на стопанството да бъде по-интелигентно, по-прецизно и по-конкурентоспособно. В същото време да бъде и ключът към един от най-сериозните теми за пчеларите – пестицидите“, каза Габриел.

Според еврокомисар Мария Габриел новите технологии могат да бъдат много полезни, защото пчеларите разполагат с огромен обем от данни – състоянието на почвата, за околната среда, чистотата на въздуха, метеорологичните условия. „Тези данни могат да им позволят да оптимизират производството си, както и да им носят приходи като работят с научно – изследователските центрове и земеделците. Изкуственият интелект може да помогне селското стопанство да бъде по-интелигентно и да се говори за прецизно земеделие. Общите приложения и платформи могат да предоставят информация на земеделските стопани и пчеларите, за да подобряване на координацията помежду им, както и възможността за бази данни и цифровите иновационни хъбове. По програмата за ОСП ще има финансиране и за такива дейности“, обясни еврокомисарят.

Пилотните проекти за новите технологии в земеделието за 2016 и 2017 година са били на стойност 40 млн.евро, заради силния интерес към тях за периода 2018 – 2020 година на разположение ще са 160 млн. евро. По програма „Хоризонт Европа“ за първи път ще има 10 млрд евро за иновации в земеделието, каза още Мария Габриел.

Срещата в Сливен, на която присъстваха пчелари от съседните области, се проведе по инициатива на кандидата за евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Камен Костов, който отглежда 200 биологични пчелни семейства.

„На мен се падна честта да водя най-подготвения отбор в кампанията за избор на депутати в новия ЕП. Продължаваме да работим за каузата България в ЕС“, каза още Мария Габриел.

На срещата присъства и народният представител от ГЕРБ, и председател на Комисията по земеделие и храни в НС Десислава Танева.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.