НачалоАктуалноДиана Ковачева в Ниш: Достъпността на омбудсмана е гаранция за гражданите за достъп до институциите

Диана Ковачева в Ниш: Достъпността на омбудсмана е гаранция за гражданите за достъп до институциите

  • 17:26
  • 0
  • 1829

"20 925 граждани са потърсили съдействието на омбудсмана само за първите 10 месеца на 2019 г. 8 942 са постъпилите жалби в институцията, като от тях в топ 5 са сигналите на потребителите – 2 257, следвани от жалби срещу нарушени социални права – 987, основни права и свободи – 897, право на собственост – 740 и право на добра администрация – 559."

Това съобщиха от пресцентъра на Омбудсмана.

Тези данни изнесе доц. Диана Ковачева при участието си днес в срещата на балканските омбудсмани, организирана от сръбския защитник на гражданите Зоран Пашалич в гр. Ниш. Доц. Ковачева днес участва в международната конференция: „Укрепване на капацитета на институцията и увеличаване на достъпността на омбудсмана за всички граждани“, на която представи работата на институцията пред колегите си от Балканската мрежа. На форума присъстваха омбудсмани, техни заместници и представители от Северна Македония, Румъния, Турция, Гърция, Хърватия, Черна гора, Словения, Албания, Босна и Херцеговина.

Специален гост на събитието бе и българският посланик в Република Сърбия Н. Пр. Радко Влайков. Доц. Ковачева акцентира, че за първите десет месеца от годината екипът на българския омбудсман е приключил работата по 10 225 жалби, отправени са над 1 300 препоръки към държавни и общински органи, като всяка втора от тях е била изпълнена.„Един от подходите за повишаване на достъпността на гражданите е приемната на институцията, която работи всеки ден от 9.00 до 17.00 ч.

През първите 10 месеца на т.г. сме консултирали 11 982 граждани. По конкретни проблеми омбудсманът работи на терен и е посетил 26 населени места. Открити са 3 горещи телефонни линии – по казуси на хората с увреждания, неизплатени заплати, а от това лято и по жалби на потребители на ВиК услуги. Организирани са 14 изнесени приемни, от които 2 в Република Сърбия, съвместно с колегата Пашалич, в Цариброд и Босилеград“. Диана Ковачева допълни, че достъпността на омбудсмана е гаранция, че гражданите имат достъп и до институциите.

Тя подчерта, че в Босилеград наши сънародници и сръбски граждани са ги сезирали за екологичните проблеми от минната дейност в пограничните райони, за повишаване на броя на злокачествените заболявания сред местното население и са настояли за официална информация и трансгранична оценка на въздействието върху околната среда. Ковачева акцентира, че в резултат на това е изпратила препоръка до българските министерства – на външните работи, околната среда и водите и здравеопазването за предприемането на действия.

„Пред министър Димов настоях смесената комисия между ресорните министерства за опазване на околната среда и водите на двете държави да бъде запозната с постъпилите жалби от общата приемна и поставените от гражданите въпроси да бъдат взети предвид. Това искане беше изпълнено. Освен това проведох среща с министъра след заседанието на смесената комисията и получих уверение, че се работи по казуса. Благодаря и на колегата Пашалич, който също ангажира лично с темата и пред сръбските власти, очакваме в най-скоро време реални резултати“, обобщи българският омбудсман.

Доц. Ковачева допълни, че смисълът от Балканската мрежа на омбудсманите е именно в такова тясно сътрудничество за решаването на подобни трансгранични проблеми, което работи в интерес на гражданите и техните права. Тя взе отношение и в дискусията за укрепване на капацитета на омбудсманите в съответствие с Парижките принципи и принципите на Венецианската комисия за независимост, безпристрастност, прозрачност, плурализъм и максимално широк мандат при защита правата на човека.„Тази година институцията на българския омбудсман беше акредитирана с най-високия Статут „А“ на ООН за правозащитна организация.

Той е доказателство, че гласът на гражданите вече ще се чува на най-високо ниво в Съвета по правата на човека и пред всички комитети на ООН, които защитават граждански права“, посочи българският омбудсман. И допълни още, че Статут „А“ е доказателство, че институцията работи в пълно съответствие с изискванията на Парижките принципи и тези на Венецианската комисия.

След конференцията в гр. Ниш доц. Ковачева и посланик Влайков посетиха Цариброд, където се срещнаха с кмета Владица Димитров, за да затвърдят сътрудничеството си за съвместно решаване на проблемите на българското малцинство. По-късно българският омбудсман и посланик Влайков поднесоха и цветя пред паметника на Васил Левски в града.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.