ГЕРБ-София излезе с позиция по повод твърдения на лидера на Движение България на гражданите Димитър Делчев за Йорданка Фандъкова. Става въпрос за изказванията, че кандидатът за кмет на ГЕРБ има 140 билборда, което от щаба й определят като лъжа.
Ето и цялата позиция!
Предизборният щаб на ПП ГЕРБ е ангажирал 24 страни на билбордове с рекламна визия на кандидата за кмет на София г-жа Фандъкова от общо 1200 страни на рекламни елементи в София. Те са наети със сключени договори и информацията е надлежно отразена в регистъра на Сметната палата.
Разпространяваната от Димитър Делчев и ДБГ информация за 140 билбордове е лъжа. По отношение на винилите и транспарантите - всичките те са поставени на частни сгради и терени или по инициатива на собствениците им, или с тяхното изрично съгласие.
Поощряваме желанието на ДБГ, които подкрепят кандидатурата на г-жа Мая Манолова за кмет на София, за прозрачност на информацията, която касае агитационните материали и тяхното финансиране. Обръщаме внимание на предизборния щаб на г-жа Манолова, че е нужно да спазват законовите разпоредби и да изпишат върху материалите си задължителния текст: „Купуването и продаването на гласове е престъпление”. До момента това законово изискване не е спазено.
Напомняме, че при обявяването на своята кандидатура г-жа Манолова пое ангажимент всяка седмица от кампанията да публикува на своя сайт информация за средствата, които набира за финансиране на кампанията си. До момента това предизборно обещание не се спазва и остава неясно кой и по какъв начин финансира кампанията на г-жа Манолова.
Използването на билбордове и други рекламни средства е законният начин за агитация и информираност на гражданите. Това, че г-жа Мая Манолова излъга в национален ефир, че няма билбордове, е въпрос на манталитет и личен стил. По-важният въпрос, който остава без отговор, е кой и по какъв начин финансира предизборната кампания на кандидата Мая Манолова.