НачалоАктуалноАнгелкова: След фалита на “Томас Кук” загубите за хотелиерите в България възлизат на доста милиони левове

Ангелкова: След фалита на “Томас Кук” загубите за хотелиерите в България възлизат на доста милиони левове

  • 18:09
  • 0
  • 1228

5940 туристи са в България по линия на „Томас Кук“.

Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на брифинг, предаде репортер на Агенция „Фокус“.

„Проведохме среща с посланик Ема Хопкинс и с представителите на българския туристически сектор у нас: основно хотелиери, туроператори, които работят с „Томас Кук“ и с представителя на „Томас Кук“ за България, представители на Комисията за защита на потребителите във връзка с обявения фалит от „Томас Кук“ Великобритания.

Вчера ви информирах и тук искам да благодаря за изключително много за съдействието на Британското посолство и лично на посланик Ема Хопкинс. Какви ще бъдат следващите стъпки по отношение на британските туристи, които с в България по линия на „Томас Кук“? След днешната среща стана ясно, че са необходими стъпки по отношение на всички останали туристи, които са в България“, каза Ангелкова.

По думите й техният брой е 5940 от всички пазари, които са ключови за България: Полша, Скандинавия, Белгия, Франция. „Сигурно пропускам някои от тези пазари. Както информирах и вчера изключително важно е да следим какво се случва с дъщерните компании с „Томас Кук“, за да не станем свидетели на ефекта на доминото и всички туристи, които са пристигнали чрез дъщерните компании, също да бъдат пряко засегнати“, посочи още министърът. Тя поясни, че има информация, че компаниите на „Томас Кук“ в Германия, във Франция и в Русия са обявили, че са в стабилно състояние и имат самостоятелно управление.

„Продължават разговорите с правителствата на съответните държави, така че да продължат да извършват своята дейност.“, обясни министър Ангелкова. „Авиокомпанията на „Томас Кук“ продължава да изпълнява своята дейност“, допълни още министърът.

"След фалита на "Томас Кук" загубите за хотелиерите в България възлизат на доста милиони левове", обяви още Ангелкова.

Тя посочи, че хотелите, които са се обадили, че работят с "Томас Кук", са около 25. По думите й това ще създаде изключително огромни затруднения в сектора. „Ситуацията е изключително тежка, тя ще повлияе не само летния сезон, но и на сезон 2020 г. със сигурност. В момента се водят преговорите за лято 2020 г.", каза Ангелкова.

По думите й ситуацията е сериозна по отношение на хотелиерите, които имат огромен риск за тези два месеца, които са ключовите и активните в България, юли и август да получат своите плащания от „Томас Кук“. Ангелкова обясни, че гаранционният фонд на британската агенция за гражданско въздухоплаване гарантира плащанията на тези туристи, които в момента са в България и от датата на обявяване на фалита.

„Ключово в момента, за да можем ние да вървим напред както по отношение на организирания туризъм, така и по отношение на имиджа на България като дестинация и работа по сезон 2020 г., е свързана с всички тези туристи, които са в България, по линия на „Томас Кук“, но с компании, които официално не са обявили фалит. Така че следим ежедневно, създали сме в Министерството така нареченото звено за контакт по отношение на фалита на „Томас Кук“, за да можем 24 часа да бъдем в контакт с всички заинтересовани, не само в посолството на Великобритания, където фалитът вече е обявен“, допълни Ангелкова.

"Ще обсъдим с министър Горанов данъчни облекчения за хотелите, засегнати от фалита на„Томас Кук“", обеща министърът на туризма.

По думите й става въпрос за частни търговски взаимоотношения и всеки един хотгел има самостоятелен договор с „Томас Кук“. „Съответно условията, които са поели голяма част от хотелиерите, са плащанията да се осъществяват от „Томас Кук“ към хотелиерите 60 дни след като туристите са напуснали страната. Това означава, че в пиковите месеци нашите хотелиери рискуват да не получат заплащане за услугата, която вече са осъществили. Това означава, че близо 50 хотела има риск да не получат дължимото им платено и да бъдат подредени по общия ред като кредитори в масата на несъстоятелността при обявения вече фалит на „Томас Кук“. Ситуацията е тревожна и сложан. Това, което ни предстои от тук нататък е индивидуални срещи по желание на хотелиерите. Някои искат заедно, други поотделно. Ние сме поели ангажимент да съдействаме максимално, ако е необходим колективен иск, съответно да ги насочим така че да бъдат правилно представени исковете за техните вземания. Има специална форма, която посланик Хопкинс представи. Ние като министерство максимално ще съдействаме“, допълни още Ангелкова.

„Това, което ние следим изключително внимателно и което се надявам да бъде избегнато да няма ефектът на доминото по останалите пазари. Тогава вече със сигурност ще имаме много по-сериозен проблем. Това ще се отрази на туристите, които идват от Германия през „Томас Кук“, Полаша, Скандинавия и Франция. За момента само по отношение на британските туристи имаме тези правила, защото „Томас Кук“ – Великобритания е обявила фалит. Всички останали дъщерни компании са подчинени на законодателството, където оперират и извършват своята дейност“, изтъкна още министърът.

Тя посочи, че ежедневно са в контакт с търговските и туристически аташета, за да може да се реагира адекватно. Христо Гълъбачев, който е посредник на „Томас Кук“ за България посочи, че в момента има 5940 туристи в България, от тях по-малко от 10 % са англичани. "В момента имаме 500 английски туристи, които "Томас Кук" и нашата фирма имат поетия ангажимент да върнат обратно. Останалите туристи са на Белгия, Полша, Чехия и над 4000 са германските.

До края на тази седмица има потвърдени полети за английските, по два полета са на ден, с изключение на петък. След понеделник имаме само 10 туриста, които трябва да извозим. По-основният въпрос е какво правим с останалите?", коментира още Гълъбачев.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.