НачалоАктуалноОмбудсманът: Топ жалбите на хората са за защита на потребителите, социални права и добра администрация

Омбудсманът: Топ жалбите на хората са за защита на потребителите, социални права и добра администрация

  • 13:19
  • 0
  • 1122

„Приоритетите на омбудсмана са ясни и те се поставят от гражданите. Те определят по кои въпроси трябва да се работи - това не е личен избор на омбудсмана“, заяви в предаването „Европа тази сутрин“ на телевизия „Европа“ омбудсманът Диана Ковачева.

По думите й топ жалбите на хората са във връзка със защита правата на потребителите, защитата на икономическите и социални права на гражданите и правото им на добра администрация.

„В парламента има законопроекти, внесени от омбудсмана в последните месеци, които също очаквам да бъдат разгледани от народните представители. Те засягат основни права на гражданите, най-вече битката им с монополите“, допълни още омбудсманът. Тя акцентира, че работата на обществения защитник е публична и част от нея е да информира гражданите не само за мерките, които предприема за защита на техните права, но и за това как да отстояват правата си. По думите й институцията има много сериозен потенциал и продължава да работи активно.

„Да, трудно е да бъдеш омбудсман, това не е лека задача, защото законодателят така е създал фигурата на омбудсмана, че той да бъде свързан с другите институции и да разчита на тяхното съдействие за решаването на проблемите на хората“, посочи Ковачева.

„Работата на омбудсмана е да убеждава институциите да решават проблемите на гражданите. Омбудсманът е гласът на гражданите, тогава когато институциите не са чули гражданите или не искат да вземат предвид техните проблеми“, подчерта Диана Ковачева и добави, че ще разчита на сътрудничество и добронамерен диалог.

В предаването омбудсманът коментира още организираната пета дискусия в институцията за мръсния въздух. Доц. Ковачева бе категорична, че проблемите за качеството на атмосферния въздух са критично важни, защото Световната здравна организация не веднъж алармира, че замърсеният въздух влошава здравето на хората и води до редица заболявания.

„Смятам, че е съществено институциите да коментират пред гражданите мерките, които предприемат. Сега сме на прага на нов отоплителен сезон и проблемите отново започват. Тук институциите имат задължението да предприемат мерки, но и да контролират начините, по които те се изпълняват, а гражданите да събират разделно отпадъците и да не изгарят нерегламентирано текстилни изделия, да подържат автомобилите си изправни, за да не са прекомерни вредните емисии“, отбеляза още омбудсманът.

Ковачева посочи, че бизнесът също има своите ангажименти, защото в страната напоследък има казуси, по които институцията на омбудсмана е изпратила препоръки до компетентните органи - визира ТЕЦ „Брикел“ и „Топлофикация Перник“, където освен проблем със замърсяването на въздуха има и потребителски, тъй като перничани бяха без вода.

За уволнението и възстановяването на работа на журналиста от БНР Силвия Великова и спирането на програма „Хоризонт“ за 5 часа, омбудсманът каза, че всички трябва да си вземат поука от случилото се.

„Въпросът за свободата на словото е ключов. Той е регламентиран и в Конституцията, не случайно, защото е много чувствителен. Регламентиран е в глава Втора, която засяга правата и свободите на гражданите. Ангажимент на всички институции е да се отнасят изключително внимателно и да отстояват тази свобода”, акцентира омбудсманът.

Попитана за местните избори Диана Ковачева заяви, че очаква те да бъдат прозрачни и честни, че институцията на омбудсмана е деполитизирана, но като софиянка не й е безразлично кой ще бъде кмет на столицата.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.