НачалоАктуалноАндрей Райчев: БСП просто не може да спечели в София, но Мая Манолова може

Андрей Райчев: БСП просто не може да спечели в София, но Мая Манолова може

  • 14:10
  • 0
  • 744

"Партиите се готвят отдавна за местните избори. Всички са в добра форма, почивали са лятото, така че устремът на всички ще бъде много голям."

Това каза за БНР социологът Андрей Райчев. Реални прогнози за настроенията сред обществото в навечерието на вота ще има през септември, допълни той. Въпреки това Райчев заяви, че не очаква ГЕРБ да продължи да управлява в 26 от 31 областни града:

„Няма как да не отстъпи от това постижение, но ако вземат например половината градове, това ще бъде реален голям успех“.

За хората в малкия и средния град изборът е местен и се гледат хората. В големите градове и особено в София, вотът има политически характер и сериозни последици, допълни той.

„Една загуба на ГЕРБ в София и Пловдив, което не е невъзможно, но не е и сигурно, би променила картата на България и обратно - победата би утвърдила властта им“.

В ГЕРБ тече промяна след оттеглянето на Цветанов от ръководните постове в партията, отчете Райчев.

„Да воюваш и да преустрояваш войската си, което именно се случва на Борисов, не е лесно. Може да окаже, че наистина пророчество на г-н Цветанов ще се сбъдне и те ще загубят. Не смея да гадая“.

Според социолога европейските избори не са доказателство, че ГЕРБ може да печели без Цветанов:

„Не беше без него. Бяха му казали: „Ще има прошка, ако спечелиш“, спечелиха и нямаше грешка - това стана. Освен това (стана б.р.) с изключителната активност на Борисов. Ако отидем на футболна аналогия – той излезе във второто полувреме, като губеха с 0:2 и вкара три гола“.

Райчев прогнозира „фактическа“ избирателна активност от 50% през ноември. Той окачестви София като „цитаделата“ и „мястото на генезиса“ на ГЕРБ:

„БСП просто не може да спечели София, но Мая Манолова може...Критичността към г-жа Фандъкова е голяма и отляво, и отдясно. Алтернативата й обаче е бивш червен, какъвто е Манолова“.

Райчев е убеден че изборите в столицата ще реши „класическият десен избирател“:

„Този човек трябва да каже: „Въпреки всичко Фандъкова, защото Мая е комунист“ или „Въпреки всичко Мая, независимо че е била такава, защото Фандъкова не се понася повече“. Кое ще надделее в душата му, е много трудно се каже“.

Райчев припомни пътя на Манолова „от един много сатанизиран образ към образа, който има сега“ и допълни, че тя е изградила този образ с работата си и вземането на страната на хората.

Социологът оцени като „дребен скандал“ и назначението на вицепремиера по икономическата и демографската политика Марияна Николова като председател на Съвета по киберсигурността. Според него тя е демонстрирала „вопиюща некомпетентност в областта, за която току-що е назначена да отговаря“ и нарече това „нов вид калинка“:

„Предишните калинки, пак напълно некомпетентни хора, се правеха на нещо и не наглееха, държаха се симпатично и се опитваха да се харесат на публиката. Тук се говори нагло и в очите“.

ГЕРБ е спечелила изборите срещу БСП през май на върха на „Апартаментгейт“, защото хората искат по-радикална промяна, коментира социологът, но не беше категоричен дали това е Слави Трифонов.

Трифонов се кани да дебютира на политическия терен за парламентарните избори, коментира Райчев. Той не очаква партия на шоумена да събере повече от 15% при първото си явяване на изборите, което е около 1 млн. гласа. Социологът припомни, че Симеон Сакскобурготски и Бойко Борисов също са дошли на власт с обещания за радикална промяна и обобщи: „Напълно възможно е“. Трифонов е в центъра на политическото пространство и се явява пряк конкурент на Борисов и ВМРО.

Според Райчев „Обединени патриоти“ вече са се разцепили на 3 части, „като две още тичат по една пътечката“ и не си говорят с третото.

„Каракачанов има на ревера си 6% от самостоятелно явяване, а г-н Симеонов не можа да набере гласове колкото кметицата на „Младост“. Това е факт! Тоест, техният съюз е временен“.

Относно номинацията на Иван Гешев за главен прокурор той изтъкна:

„Гешев не е изборът на това управление. Той се казваше Пламен Георгиев. Беше публична тайна, че Георгиев ще стане. Когато стана ясно, че не е той, стана г-н Сарафов. Чак когато и за г-н Сарафов станаха едни работи, които правят невъзможно неговото издигане, тогава се прибегна към още един заместник… Аналитично следва нещо много просто – той въобще не е любимецът на управлението, а вероятно е предложение на Цацаров“.

Райчев очаква Гешев да бъде избран. Той припомни, че и Борис Велчев е избран безалтернативно.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.