НачалоАктуалноМария Габриел: Важно е европейските граждани и предприятия да имат доверие в онлайн средата

Мария Габриел: Важно е европейските граждани и предприятия да имат доверие в онлайн средата

  • 17:04
  • 0
  • 688

Важно е европейските граждани и предприятия да имат доверие в онлайн средата. Без това доверие няма да можем да бъдем лидери в областта на цифровите иновации. Нашият европейски подход към постигането на тази цел е ясен и има три взаимосвързани направления: киберсигурността, неприкосновеността на личния живот и използването на електронна идентификация.

Всички трябва да поемем своята част от отговорността, за да успеем в реализирането на тази цел. Това заяви комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел по време на Парижката седмица за киберсигурност, която се провежда във френската столица. Европейският форум на цифровата икономика събра министри и парламентаристи, главни изпълнителни директори и други високопоставени лектори за дебат относно политиката на ЕС в областта на киберсигурността.

Българският еврокомисар подчерта, че един от най-важните инструменти е законодателството на ЕС относно електронната идентификация и удостоверителните услуги eIDAS. На практика то цели да осигури безпрепятствено и безопасно взаимодействие между предприятията, гражданите и публичните органи и признаване на електронната самоличност в цяла Европа. Мария Габриел посочи на второ място, че е важно поверителността на съобщенията също да бъде ефективно защитена. Тя припомни, че Европейската комисия предложи актуализиране на директивата за неприкосновеност на личния живот и електронните съобщения и в момента предложението се обсъжда от държавите членки.

Що се отнася до киберсигурността, Мария Габриел отбеляза, че всички държави членки са изправени пред едно и също предизвикателство, породено от атаки във виртуалния свят. „Европа се нуждае от инфраструктура и промишлен капацитет, за да се защити. Трите стълба на нашия стратегически подход – укрепване на устойчивостта на информационните системи, намаляване на киберпрестъпността и укрепване на политиката ни в областта на киберсигурността и отбраната, ръководеха работата ни през последните две години. Изградихме добри основи за киберсигурност и не трябва да отслабваме темповете“, заяви българският еврокомисар.

Тя открои няколко от ключовите моменти в процеса – влизането в сила на директивата за мрежова и информационна сигурност, новият закон за киберсигурност със засилен мандат на агенцията за киберсигурност ENISA и създаването на европейска рамка за сертифициране на киберсигурността. Вече е поставено началото на европейска мрежа от национални центрове за киберсигурност, в която силно е представена и България. Предложение на Мария Габриел е и създаването на Европейски експертен център по киберсигурност, който да координира инвестициите в технологии за киберсигурност. Към момента се водят междуинституционалните преговори, като целта на българския еврокомисар е да се постигне политическо споразумение до октомври тази година.

„Работихме упорито, за да поставим основите на една конкурентоспособна, етична и сигурна цифрова Европа. Но това е само началото и трябва да гледаме към бъдещето с решителност. Цифровата трансформация на Европа със сигурност носи възможности, но също така и потенциални предизвикателства, които ще изискват отговор от страна на политиците. Способността на Европа да се справи с тях несъмнено ще бъде водеща цел през следващите години. Само заедно ще изградим силна Европа, в която сигурността онлайн е важна колкото сигурността офлайн. Такава, каквато нашите граждани и предприятия заслужават“, каза в заключение българският еврокомисар по цифровата икономика и общество Мария Габриел.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.