НачалоКметски избориМария Габриел: От ключово значение за Европа ще бъде насърчаването на инвестициите в изкуствения интелект

Мария Габриел: От ключово значение за Европа ще бъде насърчаването на инвестициите в изкуствения интелект

В присъствието на над 300 участници, сред които министри, ръководители на най-големите дигитални компании, учени и изследователи, българският еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел откри „Цифровата среща на върха 2019“ в Копенхаген. На събитието присъства и премиерът на Дания Ларс Расмусен.

Повод за събитието бе представянето на Националната стратегия за изкуствен интелект на Дания.

Според плана на Европейската комисия от края на 2018 г., всички страни членки трябва да представят своите национални стратегии до средата на юни, съобщиха от пресцентъра на Представителството на ЕК в България.

Комисар Мария Габриел представи европейската визия за развитието на изкуствения интелект, като подчерта голямата трансформационна сила на тази технология, която има потенциал да промени бъдещето. „Изкуственият интелект дава изключителна възможност животът на гражданите да бъде подобрен. Тази позитивна промяна може да бъде видяна и в медицината, където изкуственият интелект помага при лечение на нелечими до момента болести, и в сферата на енергетиката, и когато говорим за климатични промени“, заяви комисарят.

"От ключово значение за Европа ще бъде насърчаването на инвестициите в тази област. Само така, Европа ще може успешно да се конкурира със САЩ и с Китай", каза още Мария Габриел.

"Европейската комисия инвестира значителни средства в тази област", посочи тя. "Само за периода 2018-2020 обема на отделените средства е нараснал със 70% достигайки 1,5 милиарда евро, като от 2020 г. инвестициите ще са по 1 милиард евро на година. Така заедно с привлечените от частния сектор средства общата сума ще достигне 20 милиарда евро до 2020. За да постигнем успех, изкуственият интелект трябва да е приоритет за Европа.  С общи усилия на всички страни членки постигнахме съгласие по създаването на координационния план за действие в областта на изкуствения интелект. Достъпът на широк кръг потребители до сигурни и висококачествени данни е крайъгълен камък на единния цифров пазар и няма противоречие между достъпа и защита на данните“, подчерта комисар Габриел.

Тя допълни, че основното предизвикателство пред Европа е да задържи своите таланти и да обучи необходимия брой хора. Трябва да се фокусираме върху развитието на умения не само сред младите хора, но и сред тези, които в момента са на пазара на труда. „Гледайки напред, като част от програма Цифрова Европа сме заложили бюджет от 700 милиона евро, които да отидат за придобиването на високи цифрови умения в приоритетни области, като изкуствения интелект, киберсигурността и суперкомпютрите“, каза Мария Габриел.

Пред форума тя обърна внимание и на редица аспекти на изкуствения интелект, които притесняват хората, като обобщи свършеното до момента в тази област.

През декември работната група, която работи по създаването на етични насоки в областта на изкуствения интелект представи своите първи идеи. Тези насоки бяха обект на обществено обсъждане до 1 февруари и над 500 организации участваха в него, давайки своите идеи и предложения, каза еврокомисарят. Окончателният доклад ще бъде представен от работната група в началото на април, като след това етичните насоки ще бъдат ежедневно тествани. Идеята е в тази пилотна фаза компаниите и организациите, които прилагат етичните насоки, да споделят своя опит, посочи българският еврокомисар.

„Ако обединим усилия и продължим диалога по един отворен и прозрачен начин, ще постигнем общата ни цел – да създадем една конкурентна, иновативна, движена от ценности и приобщаваща цифрова Европа“, заключи българският еврокомисар Мария Габриел.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.