НачалоАктуално, Кметски избориПолитолог: БСП ще търси победа с преливане на авторитет от президентството

Политолог: БСП ще търси победа с преливане на авторитет от президентството

Политологът Георги Киряков коментира в интервю за БНР кандидатурите за евродепутати, издигнати от различните партии и шансовете им за представяне на предстоящите евроизбори.

Присъствието на Делян Пеевски в листата на ДПС не е изненада. На миналия вот той беше избран и се отказа, припомни Киряков в предаването „12+3“ на програма „Хоризонт“.

ДПС ни казва, че не се притеснява от вота на българските граждани, Делян Пеевски за тях е много важен човек и няма значение мнението на българските граждани. ДПС е особена партия с константен електорат, който не се влияе от политически събития и от това дали ДПС е била или не е била във властта. За тях е важно, че ДПС ги представлява в българската политика, която е силно поляризирана, отбеляза Георги Киряков.

Според него най-голямата изненада в листата на БСП е присъствието на президентския съветник Иво Христов и то подсказва, че БСП ще търси победа с преливане на авторитет от президентството, въпреки че досега бягаха от скачване между двете институции.

Но вече е факт, че имаме синхронизация между президентството и БСП, която се обявява за алтернатива. Христов има авторитет сред левите, но не става дума за него, а за президента Радев, привиждан от избирателите като алтернатива на статуквото. В случая Христов е катализатор на процес, който е желан и от президентството, и от лидера на БСП Корнелия Нинова, смята политологът.

Киряков прогнозира, че ще бъде използвана възможността за размествания с преференциалния вот. Според него битката ще бъде Сергей Станишев да стане първи в листата и да оспори лидерството на Нинова, ако БСП случайно изгуби изборите. Това ще бъде изключително голяма битка не между Сергей Станишев и Елена Йончева, а между Станишев и неговия лагер и Корнелия Нинова и нейния лагер - между две идеологически бази в партията.

Според Киряков за радост на ГЕРБ всичко се съсредоточава в харизмата на Бойко Борисов.

Ако той излезе сух от „Апартаментгейт“, вероятността ГЕРБ да успее да стабилизира позициите си не е малка. Предстои да видим как ще се развие самата кампания, битката между БСП и ГЕРБ - кой ще победи, защото това ще означава нова политическа ситуация, вероятно и нови избори, но и битката в листите не само в БСП, но и в ГЕРБ. Лиляна Павлова ще се бори за място в Европарламента и вероятно ще измести Александър Йорданов от шестото място, смята политологът.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.