НачалоЛюбопитноКоя партия е имала най-скъпата предизборна кампания?

Коя партия е имала най-скъпата предизборна кампания?

  • 10:34
  • 0
  • 27

Сметната палата публикува отчетите за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания на участниците в изборите за народни представители за Народно събрание на 27 октомври 2024 г.

Всички участници – 19 политически партии, 9 коалиции от партии и един инициативен комитет, са подали отчетите си в одитната институция в законовия срок – до 30 работни дни след изборния ден според Изборния кодекс.

"ДПС – Ново начало" е направила най-скъпата предизборна кампания, става ясно от отчетите на участниците в предсрочния парламентарен вот на 27 октомври. Документите бяха оповестени от Сметната палата. Кампанията ѝ е единствената, която надхвърля един милион лева.

Над един 1 160 000 лева е струвала кампанията на "ДПС – Ново начало", но набраните средства за нея надхвърлят 1,2 милиона лева, като парите са събрани от дарения. Ръководителят ѝ Делян Пеевски не е дал пари, а най-голямото дарение е от 1 октомври на Хамди Илиязов – 200 000 лева.

Кампанията на "Възраждане" се приближава до един милион лева –  996 540,5 лева. Партията на Костадин Костадинов, който не е направил дарение за участието на формацията в предизборната кампания, е получила множество дарения от по 10 000 лева.

ГЕРБ-СДС са отделили малко над 900 000 лева за предизборната си кампания, която изцяло е финансирана със собствени средства.

"Има такъв народ" са дали над 758 000 лева за кампанията.

БСП – Обединена левица – близо 707 000 лева.

Партия МЕЧ е разполагала с 305 000 лева, част от които от партийна субсидия заради предишния вот, а останалата на косъм под чертата "Величие" е хвърлила 350 000 лева в кампанията, като в отчета не са описани дарители. Финансирането е от държавната субсидия и "други средства".

Обобщени данни за извършените дарения и предоставените средства на участниците в изборите според Единния регистър по Изборния кодекс:

Общ брой на направените дарения от физически лица:  257

Общ размер на направените парични дарения:  1 300 028 лв.

Обща стойност на направените непарични дарения:  263 124 лв.

Общ брой на предоставените средства от кандидати и членове на инициативни комитети: 267

Общ размер на предоставените парични средства: 1 227 631.38 лв.

Обща стойност на предоставените непарични средства: 37 746.78 лв.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.