НачалоАктуално, ОбществоПредпочитаме предпазлив бюджет и политика, според изследване на новата социологическа агенция “Мяра“

Предпочитаме предпазлив бюджет и политика, според изследване на новата социологическа агенция “Мяра“

Българите предпочитат предпазлив бюджет и предпазлива политика, показва независим телефонен сондаж на новата социологическа агенция "Мяра“, в която са Юлиана Гальова, Яница Петкова, Светлин Тачев и Първан Симеонов. Данните от изследването са публикувани на сайта на агенцията.

Сондажът е проведен в периода 21-22 декември 2024 г. сред 800 души и представя мненията на пълнолетното население на страната. Максималното стандартно отклонение е ±3,5 при 50% дялове, 1% от извадката се равнява на около 54 000 души.

Поставени пред избор между правителство с компромиси и нови избори без компромиси, 75,9% избират правителство, 19,4% са на обратното мнение. Останалите се колебаят. Това са част от изводите от независим телефонен сондаж

В момента служебното правителство се ползва с 33,5% одобрение срещу 50,1% неодобрение и това явно допълнително наклонява везните към редовен кабинет, се посочва в изследването.

При политиците 58,1% срещу 36,2% е неодобрението Бойко Борисов да е премиер, въпреки че партията му е спечелила изборите. Високо е обаче одобрението към изолиране на Делян Пеевски – 59,3% срещу 35,8% "одобряват изолирането му от консултациите от страна на президента Радев или т.нар. санитарен кордон. Високи са очакванията към новия председател на Народното събрание Наталия Киселова – 68,4% виждат в нейното избиране шанс. На този етап Киселова трябва да набира разпознаваемост, но явно изборът е подействал обнадеждаващо в политическата криза, е изводът на "Мяра“ от допитването.

Принципното обществено становище е против ново задлъжняване и високи дефицити, се посочва още в изследването. Перспективата за евентуално увеличаване на данъците плаши. Мнението за оптимизация на публичната администрация е автоматично споделяно.

Обществените нагласи по отношение на публичните финанси са по-скоро за стабилност, а не за харчене. Поставени пред необходимост да изберат само една от опциите - "по-важно е бюджетът да залага повече на икономическата стабилност на страната“ срещу „по-важно е бюджетът да залага повече на социалното подпомагане за гражданите“, 62,4% избират стабилност, докато 33,3% са на другото мнение. Останалите се колебаят.

Отчетливо мнозинство от 74,6% приема тезата, че страната е изправена пред реална опасност от сериозни финансови сътресения, са установили при проучването социолозите на "Мяра“. На този фон 85,9% от запитаните споделят мнението, че държавната администрация у нас трябва да се съкрати. Това е практическо обществено единодушие. Експерименталното тестване на отношението към поемане на нови дългове също предизвиква обществен автоматизъм: 78,6% са против. Опциите не са много – алтернативна идея за повишаване на ДДС, например, води до намаляване на негативизма до 56,4%. Относно данъчни облекчения за ресторантьорите 60,2% от запитаните са против, 32,8%  са "за“.

Идеята за по-рязко увеличение на заплати в силовите ведомства в сравнение с други разделя и по-скоро отблъсква: 50% са негативно настроени, 43,5% - позитивно, от отговорилите в изследването.

Информация на БТА

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.