НачалоАктуално“Тренд”: ГЕРБ-СДС първи, разместване при второто място

“Тренд”: ГЕРБ-СДС първи, разместване при второто място

  • 09:10
  • 0
  • 10

Седем са сигурните формации в следващия парламент, а две са с шанс да преминат бариерата. Два милиона българи заявяват, че ще упражнят правото си на глас.

Toва показват данните от проучване на „Тренд“ по поръчка на 24 часа", посветено на нагласите на българите на старта на предизборната кампания. Изследването е реализирано в периода у 17 и 24 септември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1003 души на възраст 18+. 

През септември не се наблюдава съществена динамика в оценката за работата на основните институции в страната. Парламентът продължава да се ползва с ниска подкрепа, като само 12% от всички интервюирани изразяват положителна оценка за работата му, докато 80% дават отрицателна оценка.

Вторият кабинет на Димитър Главчев се ползва с 19% подкрепа, а 70% изразяват отрицателно мнение.

От агенцията регистрират 38% положителна оценка за работата на президента, а отрицателната е 49%.

ГЕРБ-СДС запазват лидерската си позиция с 24.8% от всички гласуващи. Битката за второто място остава с неясен край. „Възраждане“ отбелязва лек ръст спрямо последните парламентарни избори през юни и се подрежда на втора позиция с 15.6% от гласуващите. Плътно след тях е „Продължаваме промяната-Демократична България“ с 15.1% от гласуващите.

Коалицията около Ахмед Доган „Алианс за права и свободи“ се ползва с подкрепата на 8.5% от гласуващите. С изравнени позиции са БСП-Обединена левица (6.9%) и „Има такъв народ“ (6.9%). Формацията около Делян Пеевски „Движение за права и свободи – Ново начало“ се ползва с подкрепата на 5.8% от заявилите, че ще гласуват.

Партията на Радостин Василев МЕЧ (3,5%) и "Величие" (3,4%) остават под парламентарната бариера, но с шансове за парламентарно представителство. Делът на посочилите, че ще гласуват с опцията „не подкрепям никого“ е 3,9%, но този процент се разпределя между всички формации.

Очакваната избирателна активност според данните от проучването е между 2 милиона и 2 милиона и 200 хиляди души, които биха упражнили правото си на глас.

В проучването са тествани две твърдения относно евентуалните компромиси след изборите.

Твърдението „след изборите партиите трябва да направят необходимите компромиси, за да се състави редовно правителство“ събира подкрепата на 2/3 от пълнолетните българи, докато 19% са на мнение, че „ако след изборите компромисите са твърде големи, по-добре да има отново избори“.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Please check your email to activate the account.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.