НачалоОбществоМария Габриел: Европейските инвестиции в областта на изкуствения интелект ще достигнат 1.5 милиарда евро

Мария Габриел: Европейските инвестиции в областта на изкуствения интелект ще достигнат 1.5 милиарда евро

  • 15:58
  • 0
  • 805

"Стара Загора дава заявка да бъде един от иновационните дигитални хъбове в Европа. Тук се вижда новаторство и енергия. Може да разчитате на нашата подкрепа. В това отношение може да разчитате на пълна подкрепа“. Това каза Мария Габриел, еврокомисар с ресор „Цифрова икономика и цифрово общество“ по време на откриването на форум „Киберсигурност и фалшиви новини“, организиран от Община Стара Загора.

По време на събитието стана ясно, че европейската стратегия върви в посока за насърчаване на инвестициите и развитие на технологията, социално-обществените процеси и създаване на правна и етична регулираща рамка.
„Европейските инвестиции в областта на изкуствения интелект са увеличени с около 70% за периода 2018-2020 г., като те ще достигнат 1.5 милиарда евро. От 2020 г. инвестициите ще са по 1 милиард евро на година“, подчерта Мария Габриел.

Тя взе участие с лекция на тема „Киберсигурност, фалшиви новини, защита на данните: предизвикателства в контекста на европейските избори“. Еврокомисарят презентира възможностите, които ЕС дава за разпознаване и елиминиране на целенасоченото дезинформиране на обществото. „До преди близо две години, темата за фалшивите новини бе непозната. Сега работим към създаване на баланс между свободния достъп до информация и общуване, както и стимулирането на информационните иновации, като в същото време се спазва принципът за истината и проверената информация. Фалшивите новини са инструмент за деморализиране, демонизиране на хора и институции също. Целта е да се създава подвеждаща информация, поднесена емоционално по няколко от темите, вълнуващи най-много хора – здравеопазване, чистотата на въздуха и водата, както и миграцията“, добави Габриел.

Тя подчерта, че трябва да се върви стъпка по стъпка към прозрачност на данните и носителите им, към достоверност и грамотност при използването на социалните медии. „Няма рецепта чудо. Върви се към ограничаване на фалшивите профили и страници в социалните медии. Проучването сочи, че около 90 млн. са недействителните потребители на Facebook”, заяви еврокомисарят. Тя каза още, че вече се работи групово в сферата на превенция на кибератаките, както и към намаляване на бюрокрацията при сертифицирането на виртуални и индустриални продукти. Ресорният еврокомисар посочи, че се работи активно и в посока за обезпечаване на споделянето на базите данни, като усилията и законодателните уредби на 28-те членки ще предотвратят разминаване и в цените на услугите за различните държави.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.