Софийската структура на ПП ГЕРБ защити Йорданка Фандъкова по обвиненията за купен вот по време на изявление в централата на ПП ГЕРБ.
„Това, което получихме като резултати и подкрепа от нашите съграждани във вчерашния ден, е много важно и много показателно като резултат и като отговорност за предстоящите дни, подготовка и провеждане на политиките на София. Преди всички искам от името на кмета на София да благодаря на всички хора, които вчера излязоха и дадоха своя вот, без значение за кого, важното е в свободен и демократичен град да излезеш и да покажеш своята подкрепа."
Това заяви на пресконференция на ГЕРБ шефът на предизборния щаб на Йорданка Фандъкова Малина Едрева.
Тя посочи, че е важно да си даваме сметка какво казват експертите както по отношение на изборни процеси, така и по отношение на експертите от социологическите агенции.
„Авторитетните такива казват, че вот купува този, който губи. Второто нещо, което е важно да знаем и да си припомним, е, че в крайна сметка в София купеният вот не може да обръща резултати, не може да предопределя резултати“, допълни още началникът на предизборния щаб на Фандъкова.
Едрева специално обърна внимание на изказванията за купуване на ромския вот.
„Интересно е също да се знае, че когато се цитира подкрепата на ромския вот за един от кандидатите, услужливо се пропуска ромският вот за другия от кандидатите. Г-жа Манолова е удвоила своята подкрепа в секциите, в които тя цитира, а именно в „Христо Ботев“, „Факултета“ и „Филиповци“ и това се вижда от протоколите“, посочи тя.
Досегашният председател на СОС Елен Герджиков също коментира твърденията, заявени в брифинга на Мая Манолова, като посочи, че е абсурдно да се твърди, че съществува социологическа завера, която е работела в полза на Йорданка Фандъкова в изборния ден.
„Това, видите ли, че екзитополовете са давали преднина за г-жа Фандъкова, по някакъв начин било демотивирало избирателите на г-жа Манолова. Съществуването на такава завера е абсурдно. Екзит полове правиха агенции като „Алфа рисърч“, „Галъп Интернешънъл“, „Тренд“ – социологическа завера със сигурност има, но тя не е в екзито половете, а в резултатите, които бяха показвани по някои медии и широко отразявани по време на кампанията и това са агенции, които са откровено партийни и даваха обратното – преднина за г-жа Манолова и то немалка. Това е абсурдно и нямам представа докъде ще стигнат опитите за оправдаване на резултатите, но изобретателността на ИК наистина ме учудва“, добави Герджиков.
В заключение той каза, че по никакъв начин не може да нарече кампанията достойна и, че ако някой е очаквал след нея достойна загуба или достойно признаване на загуба, очевидно е наивник.