НачалоКметски избориПартиите масово не приемат дарения от бизнеса

Партиите масово не приемат дарения от бизнеса

Въпреки че преди няколко месеца парламентът отмени забраната фирми да спонсорират партиите, а и няма таван на средствата от тях, партиите, коалициите и инициативните комитети, които се надпреварват в местния вот, не горят от желание да взимат от бизнеса и не са декларирали спонсори, отбелязва в. Сега. Но не е така при физическите лица - партийци, симпатизанти или свързани с политическата формация лица, с охота дават за кампанията на своите хора. Това става ясно от междините отчети за финансирането на кампанията по изборите пред Сметната палата, като информацията за размера на паричните и непаричните дарения от физически лица, фирми и фондации, постоянно се обновява. Към момента паричните дарения възлизат на около 480 000 лв.

Засега лидер по дарения от физически лица е кандидатът за кмет на София Мая Манолова, следвана от гражданския кандидат за столичен градоначалник Борис Бонев. Даренията за тях започват от 5 лв. и стигат до 950 лв. Сред спомоществователите на Манолова е и съпругът й - Ангел Найденов, който е дал сумата от 100 лв. Найденов, който бе военен министър, както и дълго време говорител на БСП, остана член на партията, но постепенно се дистанцира от настоящото ръководство и не участва активно в партийните дела. За Манолова средства е дарил и ген. Димитър Шивиков, бивш командир на 61-ва Стрямска механизирана бригада.

Сред дарителите на коалицията "БСП за България" пък се открояват хора, занимаващи се с пиара и връзките с медиите, които са отделили от заплатите си до 1000 лв. На национално ниво "БСП за България" има около 60 дарители.

Депутати от левицата признаха пред "Сега", че партията наистина е "на червено", както обяви лидерът Корнелия Нинова, след като управляващите решиха партиите да върнат в хазната средствата от държавната субсидия, която бе намалена от 11 лв. на 1 лв. за получен действителен глас. "Нямаме пари, затова от доста време отделяме около 2/3 от заплата си", коментираха представители на ръководството на червената група. Друг дори каза, че даряването на пари от заплатите, било станало практика, защото взимали "по-големи средства".

Любопитно е непаричното дарение към дясното обединение "Демократична България", което е получило за безвъзмездно ползване два билборда от "Универсстрой Стоянови". Като дарение са им отпечатани предизборни плакати и листовки. Коалицията е получила дарения от около 20-ина души.

Прави впечатление, че в регистъра са отчетени доста дарения за неизвестната "Пряка Демокрация".  Там обаче не фигурират управляващата ГЕРБ, както и ДПС. Те не са отчели дарения нито от компании, нито от физически лица. Двете партии бяха инициатори на законодателните промени преди няколко месеца, които позволиха дарения на политическите формации от бизнеса, както и намаляването на субсидията на лев.

В средата на септември  ръководството на ГЕРБ реши, че няма да взимат пари за изборите от спонсори и ще финансира кампанията си с пари от субсидията. Освен от фирми партията не приема и доброволни вноски от членове на партията, както и участие с лични средства на кандидатите за местна власт.

Към момента общо 9 парични дарения от фирми и едно от фондация са вписани в регистъра на Сметната палата. Бизнесменът Радослав Каратанчев е финансирал два пъти по 30 000 лв. предизборната си кампания като независим кандидат за кмет на София чрез фирмата си "Алемо фит" ЕООД.

Предприемачът Максим Митков, е дал чрез своето "Макском" ЕООД веднъж 15 000 лв. и веднъж 10 000 лв. на "Воля". Фондация "Крос“ от Смолян е дала 40 000 лв. на местната коалиция "Новото време". Коалицията е издигнала за кмет Кирил Хаджихристев, който е председател на фондацията.

ВИП ООД на Кирил Янков от Несебър е дало на партия "МОРЕ" 5 000 лв.  Янков е на шесто място в листата на МОРЕ за Несебър.

Фирмата "Кадра ООД" е дарила 500 лв., но не е отбелязано на кого и за какво.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.