Премиерът Бойко Борисов лично покара джипа си по новите 9 км от АМ Хемус. Тя се открива с половин година по - рано.
"Камък след камък, взривче след взривче, прилича на филия с масло двойни мантинели", заяви Борисов.
Заедно с премиера е и вицепремиерът Красимир Каракачанов и министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
"Аз по трасето съм се возил, когато беше тук всичко чакъл", информира Борисов. Той разказа подробно как продължава работата по АМ "Хемус".
Иначе Борисов каза, че забележки няма. "Вижте какви двойни огради, мантинели. Това е едно изключително съоръжение. Вече българските инженери имат много какво да кажат в своята автобиография. Това са карстови земи. Има подлези за всички селскостопански терени, както и два надлеза".
"За моя най - голямо съжаление и на българите - нямаше проект за АМ "Хемус". Сега едновременно строим, проектираме, финансираме", заяви премиерът.
"Построи ли се АМ "Хемус", ще стане всичко като на юг - там вече няма място", заяви Борисов.
"Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката - мисля, че в следващите 3 - 4 години ще я завършим", обясни премиерът.
Премиерът обясни, че с новите 9 км от "Хемус" ще се скъси пътя с 30 минути.
В изграждането на отсечката са инвестирани 66 млн. лв. с ДДС и средствата са от държавния бюджет. Строителните работи стартираха в края на март м. г. и завършват близо 6 месеца предсрочно. Автомагистралният участък е с по две активни ленти и една аварийна лента във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Връзката с първокласния път I-4 Коритна - Белокопитово се осъществява чрез етапна връзка при 87-ти километър, която е в близост до село Брестница. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип. Това е почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи.