Обявих като кмет, че няма да пренебрегна нито един проблем на гражданите, дори да не може изцяло да бъде решен от кмета. Кметът би следвало да е силен лидер и да защитава интересите на своите граждани и пред другите институции. Това каза кандидатът за кмет на София Мая Манолова по време на среща с представители на таксиметровите шофьори в София.
"Ползвам услугите на таксиметровите компании. Аз съм клиент на такситата и съм наясно с проблемите от първо лице. Могат част от проблемите да бъдат решени с общински наредби, а също и с една по-добра организация, защото общината е длъжник и на вас и на граждаите, които ползват вашите услуги.", допълни Манолова.
"Най-големият проблем са тарифите и цените. Всички браншови организации сме единодушни за тарифите и нямаме никакви различия. Всяка година те трябва да се актуализират. И минималните, и максималните. Срещу данъка, който плащаме и който отива в общината, не получаваме никакви преференции. Всеки работещ знае, че там, където има пътникопоток, там трябва да има стоянка. Задължително трябва да има актуализации на стоянките. Сега един шофьор, ако спре пред мол, където няма стоянка, потенциално може да бъде глобен. Има проблем и с бус лентите. Трябва да ги ползваме, когато возим клиент, защото ние сме обществен транспорт", разкриха пред Манолова таксиметровите шофьори.
"Аз съм наясно с вашите проблеми. В София се падат реално по шест таксита на 200 души. В София градският транспорт понякога излиза по-скъп, ако трябва да го смениш няколко пъти. Това е причината софианци да ползват толкова често таксита. Наясно съм с проблема за стоянките. Аз бих променила наредбата и други коли, които спират на стоянки, да бъдат глобявани и репатрирани. Стоянките са на места, които са удобни за столична община, но не и за таксиметровите шофьори и гражданите. Местата им трябва да се променят след един дебат с вас. Това обещавам. Тези ангажименти поемам. Първо - стоянките да бъдат определни в диалог с всички браншови организации. Второ - да бъдат променени правилата на общината за санкциите срещу лицата, които паркират на стоянките. Трето - да бъдат променени правилата на градска мобилност и паякът да не може да репатрира таксиметрови коли, които са спрели на стоянка, но в тях няма шофьор. С данъците също не е честно. Ще настоявам патентният данък да се плаща на части, а не както сега предварително. За цените също трябва да се проведе дебат. Трябва да има публични обсъждания, в които да участват граждански организации и таксиметрови шофьори. Всичко ще се постигне с консенсус", категорична беше Манолова.
"Това, което мога да кажа е, че предвиждам създаването на граждански борд към общината, където да се обсъждат всички проблеми. Там ще могат да влязат и ваши представители. Аз съм наясно колко е важна вашата услуга за гражданите. Размерът на данък "такси" трябва да се плаща като другите патентни данъци. Трябва да можеш да си върнеш надвнесените пари. Парите от тези данъци трябва да се използват за подобряване на инфраструктурата - за стоянки, за тоалетни, за места за почивки за таксиметровите шофьори. Всичко това ще обсъдим и решим заедно. За съжаление кметът няма законодателна инициатива, но може да отстоява исканията на гражданите. Това е моята цел. Поела съм ангажимент, че като кмет вратата ми ще е отворена за всякакви сигнали. Аз съм ваш клиент от години и за мен таксиметровият транспорт трябва да бъде развиван. Таксиметровите услуги ще бъдат сред моите приоритети", завърши кандидатът за кмет на София.