"Негативната предизборна кампания е в ход, въпреки привидния позитивизъм", коментира в интервю за Радио „Фокус“ политическият психолог проф. Антоанета Христова.
Според нея неуспехът на БСП от последните избори е показал, че да внушаваш съществуването на революционна ситуация не е успешна формула.
„Революционната ситуация и промяната в представата на БСП трябва да бъде първо в гражданите, а не в малка група, която изкривява действителността. В крайна сметка разбраха, че тонът им не е съответен на момента и затова говорим днес, че кампанията се стреми да бъде по-позитивна. Но това е повърхностният прочит на ситуацията. По-задълбоченият показва, че негативната кампания е в пълен ход и то доста отдавна. Тя пренарежда и се опитва да конструира състезателите, да елиминира едни и да даде подкрепа на други – да елиминира примерно чрез негативна кампания кандидата на „Демократична България“ в София или да даде добър старт предвид широка обществена подкрепа примерно на Мая Манолова. Тези примери са най-видими и най-желаещи да покажат позитивизъм, но в същото време всяка една от политическите сили, застанала примерно зад двамата кандидати, използва всички възможни средства да удари конкурента, като това предполагам се отнася и за управляващата партия“, каза още политическият психолог.
Проф. Антоанета Христова допълни, че черната пиар кампания не е средство, от което политическите партии ще се откажат, тъй като тя винаги работи. Въпросът е в мярата и очакванията на гражданите, а в момента очакванията на гражданите са да има повече позитивизъм в говоренето, повече прагматизъм и реалност, политическо говорене, което убеждава в качествата на кандидата, а не толкова в ударите един срещу друг, обясни проф. Христова.