НачалоАктуалноВижте как ще изглежда кампанията за местните избори

Вижте как ще изглежда кампанията за местните избори

  • 13:11
  • 0
  • 884

Как ще изглежда кампанията за местните избори след драстичното намаляване на партийните субсидии и заявката на ГЕРБ, че няма да дава пари за медийна реклама?

Изследване на Института за развитие на публичната среда показва, че в медиите са влезли 41 млн. лв. във връзка с кампанията.

Скоро ще станат ясни и тарифите на БНР и БНТ, които се определят от МС. Тази кампания е различна, защото тя ще се води в условията на ново държавно финансиране за партиите, а и заради изявлението на премиера Борисов, че на тези избори няма да се плаща за медийна кампания от страна на ГЕРБ.

Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда коментира пред БНР: "Към този момент (16 септември) – от 42 национални и регионални медии, които следим – 27 медии бяха спазили срока, постановен в хронограмата на ЦИК".

Най-често тарифи не обявяват партийните медии, обясни тя.

Лазарова заяви, че "Културата на политически дарения беше стартирана с кампанията на Бареков".

По отношение на изказването на премиера, който твърди, че ГЕРБ няма да дава пари от субсидията си за медии, но втората част от неговия цитат включва: "Аз не мога да забраня на министерствата, които така или иначе имат пари по оперативните програми да се рекламират, да го правят. Това си е отделна работа".

Лазарова спомена и интересен момент в тарифите на конкретна телевизия, която обявява, че има възможност за платен репортаж в централната емисия новини. "Много интересно е как ще бъде маркирано подобно съдържание, кой ще плаща за него, дали ще бъде част от работата на конкретно министерство, която може да бъде разглеждана като политическа реклама. Не се знае чий административен ресурс може да бъде използван в тази връзка".

Парите към комуникация, които вървят към медиите, изглежда, че в голяма степен в определени моменти медиите са зависели от парите на държавата: "Направихме сравнение с парите, отпуснати по оперативните програми в периода 2007-2013, по комуникационните планове на редица министерства за телевизия, радио, онлайн и печат са разпределени 37 млн. лв. В посочената сума от 41 млн. лв. говорим за 6 предизборни месеца. Водят телевизиите, но винаги има и има медии с неясна аудитория".

Има разлика в тарифите на обществените и на търговските медии.

"Най-скъпата цена на БНТ е малко над 3000 лв., а цените на най-големите две частни телевизии са три пъти по-високи", каза Лазарова.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.