НачалоАктуалноАБВ: Не трябва да се поддаваме на конспиративни внушения за разпространението на АЧС

АБВ: Не трябва да се поддаваме на конспиративни внушения за разпространението на АЧС

  • 11:58
  • 0
  • 1564

"Трябва да бъдем единни в оценката си за реалната заплаха от африканската чума по свинете и да не се поддаваме на конспиративни внушения за нейното разпространения."

Това каза на пресконференция проф. Михни Люцканов, член на Изпълнителното бюро на АБВ и декан на Ветеринарномедицинския факултет в Тракийския университет.

„В последните четири, пет даже и повече години страната ни е под непрекъснат натиск от епидемии по животните с най-различен характер. Навярно повечето от вас си спомнят, че нещата започнаха с този лош порядък от 2011 г., когато в Странджа беше регистрирана епидемия от шап. Последва епидемия от болестта шарка по овцете, след това дойде син език“, каза той и изброи останалите заболявания през годините като нодуларен дермати, перманетни взривове на грип при птиците и с чумата по дребните преживни животни.

Това обаче предпоследно предизвикателство – чумата по дребните преживни животни всичките й странности провокира нашата реакция като политическа сила да направим опит за анализ на действията на държавата във връзка с тези непрекъснато регистриращи се епидемии по животните. Още миналата 2018 г. ние имахме ясна позиция за това какво прави и какво още може да направи държавата, за да предотврати тези много сериозни за икономиката и за социалния живот проблеми, които произтичат от масовите болести по животните.

Пак тогава в ранната есен на 2018 г. ние предупреждавахме, че ако всички изброени дотогава епидемии са били сериозни изпитания за голяма част от животновъдния бизнес и обикновените граждани, то онова, което ни заплашва от северната ни съседка ще бъде с непредсказуем характер“, припомни проф. Люцканов.

Той посочи още, че страната ни е неблагополучна по отношение на една опостушителна инфекция под формата на епидемия. Професорът отчете, че загубите от нея не могат да бъдат сравними с нито едни загуби, регистрирани по животните до този момент. „Казвам го с цялата отговорност, защото в продължение на 32 години преподавам епидемиология и инфекциозни болести по животните. Имам ясното съзнание и представа, че тази епидемия няма аналог“, подчерта още проф. Люцканов и изрази опасение, че държавата ще бъде подложена още месеци наред на това изпитание.

"Как се разпространи, е въпрос на анализ, който трябва да бъде направен, когато тя приключи. Онези конспиративни теории, които може да чуете и които са в обръщение в публичното пространство нямат място за утвърждаване. По-внимателно държавата и средствата за масова информираност да се вслушват в оценките и мненията на хората, които познават добре тази материя", обясни той.

"Епидемията започна в тази европейска проява през 2007 г. в Грузия, премина в Армения, Азербайджан", припомни още проф. Люцканов и посочи, че през Беларус е преминала в източната част на Полша, оттам в Чехия, а оттам на Балканите, засягайки най-тежко Румъния. "Епидемията има фронт някъде около 16 хил. км. Най-простичко казано фронтът е от Ханой до Брюксел. Така че този път наистина трябва да бъдем единни в оценката си за реалната заплаха от тази епидемия и да не се поддаваме на конспиративни и други внушения, които нямат нищо общо с научната истина", допълни още проф. Люцканов.

По думите му има три категории животни, засегнати във веригата от това заболяване: дивите свине, свинете от малките семейни ферми и големите крупни популации в свинекомплексите, които в България са около 60 наброй.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.