НачалоАктуалноПолитолог: Машинното гласуване не може да реши контролирания вот

Политолог: Машинното гласуване не може да реши контролирания вот

  • 10:48
  • 0
  • 1550

Машинното гласуване не може да реши контролирания вот, който е най-големият проблем на честността и прозрачността на изборния процес в България. Това каза в интервю за Радио „Фокус“ политологът Татяна Буруджиева за отмяната на машинното гласуване за местни и парламентарни избори.

Според политолога контролираният вот не може да бъде повлиян от технологични промени. Дали ще се гласува по пощата или с машини, това е различно от възможността да ограничим този вот или неговото влияние върху резултатите от изборите, обясни тя.

Татяна Буруджиева заяви, че в страната ни липсва сериозен дебат и анализ за това различните елементи в подготовката и организацията на изборите как влияят върху техните резултати.

„Машинното гласуване беше включено в рамките на Изборния кодекс преди доста години. Неслучайно беше даден толкова голям период за въвеждането му. Двата фактора за този период – единият е финансов, защото става въпрос за доста пари, за да може това да бъде приложено. Вторият изискваше мониторинг на това постепенно и плавно въвеждане и увеличаване на машините, за да се види ефекта върху демократичността на изборите, върху контрола, който може да имаме като граждани на резултати. Това не беше спазено. Нямаше сериозни анализи предизборно или следизборно за състоянието, ефекта подготовката, протичането на въвеждането на машинното гласуване както от политически сили, така и от постоянната администрация в лицето на ЦИК“, заяви тя.

Татяна Буруджиева каза още, че на фона на актуалния скандал след хакерската атака срещу НАП вероятно аргументи, че машините също могат да бъдат източени, променени и хакнати имат основания. Политологът коментира и ветото на президента Румен Радев за финансирането на партиите от бизнеса.

Според Буруджиева мнозинството ще отстоява позицията си и ветото няма да мине, тъй като трябва да има начин българските партии да бъдат финансирани, след като субсидията бе намалена на 1 лев за действителен глас. „Българските партии трябва да се финансират през бюджета, а не през дарения“, каза още тя.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.