Светослав Костов е новият генерален директор на Българското национално радио. Той бе избран с три гласа от Съвета за електронни медии още в първия кръг на гласуването. Костов гостува в студиото на „Хоризонт за вас“ и разказа повече за своята концепция и намерения за управление.
В своята концепция Костов залага на разширяване на аудиторията, привличане на млада публика, засилване на обратната връзка със слушателите, ребрандиране на БНР, административна, редакционна и творческа реформа, актуализиране на програмните формати.
„Тази реформа предвижда много неща, но тя ще бъде направена единствено и само след един много задълбочен анализ, един многопластов диалог с всички работещи, искам да подчертая. Това, че познавам всички и че всички ме познават, ще ми помогне да водим този конструктивен диалог и да стигнем до един етап, в който финансите са важни, да, но и голяма част от работещите да са горди и доволни, че работят тук“.
На въпроса за оптимизацията на БНР и ще доведе ли това до съкращения на хора, Костов отговори: „Никой не говори за съкращение, нито за реваншизъм, надявам се, че никой не дори не мисли такива неща. Факт е, че в някои програми високата средна възраст води към пенсиониране. След това ще се направи един анализ дали на техните места да бъдат назначени нови хора, или тези, които останат да работят в радиото ще бъдат натоварени и с тяхната дейност. Всичко ще става след дискусия, а не еднолично".
По отношение на привличането на младата публика, Светослав Костов смята, че това е изключително трудна задача. „Лично аз се убедих в това като директор на Радио София. Доколко успях – с променлив успех… Мисля, че имаме един сериозен процент, но е много трудно да дефинираме младата аудитория – хората между 16-24, 25-50 или от 40-50? По-скоро да говорим за активните потребители. Това, което направихме в Радио София, е засилване на кросмедията между излъчването по радиото, публикуването в сайта и в различните профили в социалните мрежи, което показа една устойчива тенденция на потребители на хора над 25 години“.
Костов смята, че навикът/начинът за слушане на радио е позагубен и „неслучайно в новите телефони няма УКВ радио, и ние трябва да отговорим на тази бързо променяща се тенденция. Всеки един млад човек няма времето да седи и да слуша традиционното радио, той предпочита информацията му да бъде синтезирана“.