НачалоАктуалноНиколина Ангелкова: Държавата заедно с бизнеса и местната власт да утвърдят България като целогодишна дестинация

Николина Ангелкова: Държавата заедно с бизнеса и местната власт да утвърдят България като целогодишна дестинация

  • 15:58
  • 0
  • 1010

"Водеща цел на Министерството на туризма е държавата в пряко сътрудничество с бизнеса и местната власт да утвърди България като разпознаваема целогодишна дестинация.

Работим с интегрирани туристически обекти, за да се улеснят възможностите за популяризирането им и достъпът до тях. Това съживява икономиката в малките населени места и ги прави по-разпознаваеми като дестинации", заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците във второто издание на Пловдивския икономически форум.

Тя и министърът на културата Боил Банов бяха презентатори в панела „Туризмът и културата като инструменти за растеж“ и отговаряха на въпроси от залата.

Министър Ангелкова приветства усилията на местната власт и бизнеса да работят за диференциацията на туристическите продукти и да поставят фокус върху местната специфика и открои доброто сътрудничество с Министерството на културата.

За втора поредна година туризмът намира място на международния форум, така имаме възможност да обсъдим тенденциите в сектора и заложеното в него, за да продължим да насърчаваме туристопотока към България и той да бъде устойчив, отбеляза министър Ангелкова, като изказа благодарност към организаторите и към домакините от Пловдив като европейска столица на кулутрата-2019. Смятам, че на място, където са се събрали професионалисти, правителството, местната власт, може да се получи ключов дебат за посоките, които да предприемем не само за да рекламираме България, но и да насърчим този важен сектор за развитието на икономиката, акцентира още тя.

Освен да представим богатото културно-историческо наследство на страната и разнообразната й природа, искаме да предложим на нашите гости автентично усещане, отбеляза министър Ангелкова. Тя припомни мястото на страната ни сред трите най-богати държави в Европа по разкрити артефакти – у нас те са над 40 хил.

Над 1600 са българските минерални извори, които предлагат много разнообразни възможности за растеж на балнео-, СПА и медикъл туризма – един от водещите специализирани видове с голям потенциал за добавена стойност на туристическите услуги. Най-добрата оценка за нас е, когато при този голям избор туристът се върне отново в България, подчерта тя и илюстрира това с резултатите, постигнати през последните години след създаването на самостоятелното Министерство на туризма.

През миналата година за първи път в историята на българския туризъм бяха отчетени над 9 млн. чуждестранни туристически визити, като общите постъпления в сектора са над 8,4 млрд. лв. Туризмът формира около 12% от БВП на страната и осигурява 11% от заетостта.

За първите четири месеца на 2019 г. имаме близо 590 млн. евро приходи от международен туризъм, ръст от над 4% спрямо същия период на 2018 г. Това показва, че за последните три години вървим устойчиво в посока по-високи приходи от отрасъла. Спрямо 2015 г. се отчита ръст от 34 процента на приходите и 31% повече чуждестранните туристи. Страната ни е в топ 5 сред държавите членки на ЕС по ръст на нощувките, реализирани от чужденци в места за настаняване за периода 2015 – 2018 г.

Министър Ангелкова отбеляза важността на летния туризъм, който все по-успешно се комбинира с културно-историческия и балнеотуризма. Поддържаме регистър на туристическите фестивали, чрез който насърчаваме тези събития и им помагаме да рекламират страната. За да стимулира интереса към специализираните туристически услуги, които носят висока добавена стойност и разширяват потенциала на инвестициите и на активните сезони, Министерството на туризма разработи общо 27 тематични дестинации за цялата територия на страната – 8 културно-исторически, 12 винено-кулинарни и 7 балнео- и СПА.

Паралелно с това активно се развива и международното партньорство. През миналата година в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС Министерството на туризма стартира общ балкански маршрут с акцент върху паметниците на ЮНЕСКО в региона. Обявена бе и инициатива за създаване на карта на 500-те туристически обекта на ниво ЕС. През есента на 2018 г. София бе домакин на второто издание на Международния конгрес на световните цивилизации и историческите маршрути на Световната организация по туризъм към ООН.

Същевременно България става все по-привлекателна дестинация за инвестиции в туризма и аутсорсинг дейностите. Стъпваме на изключително благоприятния данъчен режим и законовите стимули. Според данните на НСИ над 18% от всички туристически посещения на чужденци у нас през 2018 г. са били с цел бизнес туризъм. През миналата година страната ни е била посетена от над 1,7 млн. такива чужди туристи, което е близо 11% ръст спрямо 2017, подчерта в заключение министър Ангелкова.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.