Разрешителното за строежа на небостъргача „Златен век” е нямало да бъде подновено, ако собственикът на „Артекс” – арх. Пламен Мирянов, не го беше оттеглил. Това каза в сутрешния блок на БТВ главният архитект на София Здравко Здравков.
Тъй като разрешителното за строеж е било изтекло през 2017 г., от „Артекс” са имали едногодишен срок да го презаверят. Подали и такова искане, но скоро то било оттеглено. „Бяхме подготвили такъв отказ – отказът не стигна до подпис”, коментира Здравков. Той сподели, че вече не получава есемеси от Мирянови, а преди две седмици са имали среща за други техни проекти в София. По думите му спрямо него не е имало опит за влияние.
Столичната община не прави акция по премахване на климатици, а въвежда единен стандарт, който ще доближи София до облика на европейска столица. Това уточни арх. Здравков по повод информацията, че общината се готви да забрани климатиците по фасадите на сградите. „Климатиците се засягат в тази част, в която направихме един градски стандарт. Той обхваща единствено 4 улици в София – ул. „Цар Шишман”, ул. „Граф Игнатиев”, ул. „6 септември” и ул. „Солунска”. В тези зони има 48 паметници на културата. За тези зони направихме тези градски стандарти”, коментира арх. Здравков.
По думите му в момента стандартът е подложен на консултации и може да бъде модифициран в рамките на месец. Що се отнася до собствениците на сградите в тези карета, наредбата, която е пилотна за България, предвижда те да имат 3-годишен срок, в който да изпълнят изискванията по стандарта. В противен случай се предвиждат санкции.
Предлаганият устройствен план на централният парк в София също предизвика напрежение. Министърът на младежта и спорта Красен Кралев обяви, че ще го обжалва, защото смята, че чрез този план се спира строителството и обновяването на спортните съоръжения в парка и той не е съгласуван с Министерството на младежта и спорта. Здравков обаче посочи, че на 5 юни планът на проф. Ковачев ще бъде представен в УАСГ и от ведомството могат да внесат своите мотивирани предложения.
Също така главният архитект изрази личното си убеждение, че мястото на Националния стадион „Васил Левски” трябва да бъде преместено, тъй като съоръжението е от 1961 г., когато колите в София са били значително по-малко и съответно достъпът до стадиона е бил по-удобен. Сега обаче не е така – според някои изчисления в момента на 1000 човека в София се падат 600 автомобила.