"Всички промени в България трябва да са съобразени с европейското законодателство и хората го знаят. Икономическото ни развитие и политика също зависят от Европа. Над 60% от търговския ни оборот е свързан с Европейския съюз. Битката за Европа е битка за България." Това заяви по БНТ кандидатът за евродепутат от "БСП за България" проф. Румен Гечев.
"Трябва да се сложи край на слугинажа на българското правителство. Премиерът заяви пред Българо-Американската търговска камара, че лично е спрял трите проекта АЕЦ "Белене", "Южен поток" и "Бургас-Александруполис", и добави, че е спрял самолетите от Русия. Румяна Бъчварова каза, че се гордее с премиера, че бил спрял трите "руски" проекта. Тези проекти не са руски, те са и български и европейски. "Белене" може да вдигне икономиката ни", подчерта проф. Румен Гечев.
Тежко и горко на една икономика, която разчита на подаяния от чужбина
Той охарактеризира като трагедия факта, че страната ни е зависима от парите, изпращани от работещите ни сънародници в чужбина. "През 2009 г., преди Борисов да поеме властта годишните инвестиции бяха за 9 милиарда евро годишно, а сега под 1 милиард. Днес преводите от работещите в чужбина към близките им в България са два пъти повече от чуждите инвестиции на година. Ние не можем да мобилизираме вътрешните резерви на България. Тежко и горко на една икономика, която разчита на подаяния от чужбина", добави още проф. Гечев.
Румен Гечев заяви, че ПЕС оказва сериозен натиск върху десницата в Европа и затова ЕНП е осъзнала, че моделът на развитие на ЕС е сбъркан. "Европа се раздира от социална поляризация. Тя беше притегателна сила като социална справедливост, докато сега "жълтите жилетки" във Франция показват, че либералният модел е грешен", добави професорът. Според него в Европа е нужна реиндустриализация и инвестиции, чрез публично-частно партньорство. Той беше категоричен, че е нужна реформа в данъчната система, бюджетните приходи на ЕС и промяна на разпределение на БВП, за да се намали разликата между бедни и богати и да се засили средната класа, която е в ерозия през последните години.