НачалоКметски избориМария Габриел: Време е за конкретни резултати в борбата с дезинформацията онлайн

Мария Габриел: Време е за конкретни резултати в борбата с дезинформацията онлайн

Комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел участва в конференцията на високо равнище „Демокрация в цифровото общество - доверие, доказателства и обществен дискурс в променяща се медийна среда”, в Берлин. Форумът е по инициатива на Федерацията на европейските академии на науките, съобщиха от пресцентъра на Представителството на ЕК в България.

Представители на научните среди, медийни експерти, политически фигури (сред които и известният бивш президент на Франция Валери Жискар Д'Естен) разискваха най-належащите въпроси за въздействието на цифровата трансформация и новите явления в областта на разпространението на информация върху демокрацията в Европа и извън нея.

"В периоди на съмнение, повече от всякога има смисъл да си спомняме кои сме и да бъдем горди с европейската си идентичност. Европейците идваме от различни страни, с различни традиции, с уникално богатство от общи ценности, и всичко това е нашата европейска ДНК. Имаме обаче един общ принцип – нашите отворени, демократични общества се основават на публични дебати, подкрепени от надеждна информация, която е изключително условие гражданите да изразяват волята си чрез свободни и справедливи политически процеси. И днес, около 120 дни преди европейските избори, ние трябва да действаме, за да гарантираме свободни и честни избори", заяви Габриел.

Представяйки конкретните действия, които Европейската комисия предприема за гарантирането на демократичното протичане на изборните процеси и за борба с разпространението на дезинформация онлайн, българският еврокомисар отбеляза също, че в днешния цифров свят, рискът от намеса и манипулация никога не е бил по-висок. „Дезинформацията може да изкриви общественото мнение, да подбуди недоверие в институциите и в крайна сметка да подкопае нашата демокрация. Ето защо е от първостепенно значение да действаме заедно срещу това явление, като не прекрачваме линията за ненарушаване на свободата на изразяване и свободата на медиите“, заяви Мария Габриел.

Тя сподели за постигнатия напредък през последната една година, откроявайки най-важните моменти: приетия през април 2018 г. списък с мерки срещу дезинформацията онлайн, първия по рода си Кодекс за добри практики от септември 2018 г. и План за действие срещу дезинформацията, приет през миналия декември. „Не е време за политическа теория, а за конкретни резултати. Решена съм да следя отблизо резултатите от прилагането на Кодекса за добри практики от страна на онлайн платформите с ежемесечния мониторинг, който въведохме. Освен това,  тъй като проверителите на факти добавят стойност в днешната информационна екосистема и са в основата на нашите усилия, предвиждаме независима европейска мрежа на проверителите на факти. Тясното сътрудничество между тях, онлайн платформите и рекламната индустрия не само ще предостави на гражданите по-лесен достъп до достоверна информация, но и ще допринесе за идентифицирането на тези, които възпрепятстват провеждането на надежден и прозрачен публичен дебат чрез дезинформация“, наблегна комисарят.

Мария Габриел изтъкна и необходимостта да се разширят знанията за механизмите, по които се създава и разпространява дезинформация. За тази цел Европейската комисия подкрепя качествената журналистика, защото човешкият фактор е решаващ за адаптирането на демократичния модел за цифровата ера. „Непрекъснатото развитие на цифрови умения и компетентности, медийният плурализъм и свобода, уменията на гражданите да слушат и четат критично са изключително важни за запазването на демокрацията“, обобщи българският еврокомисар по цифровата икономика и общество.

Въпросът за дезинформацията онлайн ще бъде обект на общоевропейска конференция в Брюксел по инициатива на Мария Габриел на 29 януари, а през април ще се проведе първата Европейска седмица за медийна грамотност.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.