НачалоКметски избориДимитър Ганев: На 27 май може да осъмнем само със 100-200 000 гласа разлика между ДПС и ГЕРБ

Димитър Ганев: На 27 май може да осъмнем само със 100-200 000 гласа разлика между ДПС и ГЕРБ

"Разговор за бъдещето на Европа няма да се води у нас в навечерието на европейските избори, тъй като партиите си дават сметка, че хората са далеч по-заинтересовани от темите за България. Изборите ще са много важни обаче от гледна точка на това, че имат потенциала да създадат нова политическа ситуация у нас."

Това каза Димитър Ганев, политолог, изследователски център "Тренд", в предаването „В развитие“ на Bloombеrgtv.bg.

„Загуба на ГЕРБ на европейските избори би поставила управляващата партия под засилен натиск, като може да се очаква, че ще би върнала и разговорите за предсрочни парламентарни избори. От друга страна, ако партията спечели, това би ѝ дало тласък и би я поставило в доста добра позиция на предстоящите местни избори“.

Ганев коментира и последно проучване на изследователски център "Тренд" за нагласите на българите спрямо предстоящите евроизбори, проведено в средата на април.

„Забелязва се, че в рамките на само един месец ГЕРБ е понесла имиджова щета от т.нар. „Апартаментгейт“, която се равнява на около 3-процентен спад на одобрението към нея. Това дава психологическо предимство на БСП, като се има предвид малката разлика в подкрепата към двете партии“.

До голяма степен резултатите ще зависят от избирателната активност, която е традиционно ниска у нас на европейски избори, отбеляза Ганев.

„Битката на европейските избори ще бъде битка между твърдите ядра на партиите. Тук голямо значение има организационното им състояние, наличието на жизнени структури и до каква степен тези структури могат да бъдат мобилизирани в рамките на изборния ден“.

Трябва да се има предвид, че ДПС е единствената формация, която успява на избори, без значение от характера им, да мобилизира почти целия си електорат, коментира политологът. Така партията има по-голяма тежест при наличието на по-ниска избирателна активност, тъй като броят на поддръжниците й остава непроменен, добави той.

„Не бива да се учудваме, ако на 27 май осъмнем с разлика между ДПС и ГЕРБ например или между ДПС и БСП само в рамките на 100-200 хил. гласа“.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Please check your email to activate the account.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.