От днес страната е официално в предизборна кампания за евродепутати. Голяма част от агитацията, на която разчитат основните опоненти - ГЕРБ и БСП се води и в социалните мрежи. Докато преди няколко години обръщенията онлайн бяха приемани като екзотика, все повече български политици предпочитат да поддържат пряка връзка със своите избиратели във Фейсбук.
Най-деен в това отношение е премиерът Бойко Борисов. Хората които поддържат неговата страница се грижат всяка негова проява да се излъчва на живо във Фейсбук. Въпреки че традиционно се смята, че електоратът на БСП е по-възрастен и недотам близък с високите технологии доста от политиците на БСП също предпочитат да отправят своите послания във Фейсбук.
Проверка на Izbori.bg показа, че има огромна разлика между последователите на водачите на двете основни партии, които ще се борят за победата на европейските избори. Така страницата на Мария Габриел, която е еврокомисар именно по цифрова икономика е следвана от 24 136 души. Далеч назад е водачката на листата на БСП Елена Йончева. Бившата журналистка се радва на подкрепата едва на 1678 души, които са харесали официалната и страница. За сметка на това във Фейсбук изобилства от групи, които са насочени срещу ГЕРБ. Техният брой е значително по-голям от броя на групите на привържениците на ГЕРБ.