НачалоЕвроизбориМария Габриел: Предстои много работа, за да се пребори Европа с конкуренцията на САЩ и Китай

Мария Габриел: Предстои много работа, за да се пребори Европа с конкуренцията на САЩ и Китай

Пред ръководителите на най-големите стартъп компании, инвеститори, институции и журналисти българският еврокомисар Мария Габриел представи европейската визия за развитието на този стратегически сектор на икономиката. Тя откри срещата на високо равнище на европейската стартъп общност в румънския град Клуж-Напока.

Европейската високотехнологична индустрия расте 5 пъти по-бързо от общия ръст на икономиката, посочи еврокомисарят. „Европейската мечта съществува. Ние я виждаме реализирана в много от стратъпите, които днес са сред нас. Този успех идва от енергията, амбицията и креативността на хората в този сектор. Моята роля като комисар е да работя за премахване на бариерите и освобождаване съзидателната енергия на иноваторите“, каза Мария Габриел и даде пример – 28 от 30 законодателните инициативи, изграждащи единния цифров пазар, вече са факт.

Комисар Габриел посочи, че предстои много работа, за да се пребори Европа с конкуренцията в лицето на САЩ и Китай, които инвестират в пъти повече в тази област.

Тя посочи и 3 основни фактора, за да бъде европейската стартъп екосистема успешна. На първо място, Мария Габриел постави инвестициите. "В момента американските фондове за рисков капитал влагат 3 пъти повече средства, а общо САЩ и Китай държат 75% от рисковите капитали. Програма Цифрова Европа ще инвестира 9 милиарда в изкуствен интелект, киберсигурност, суперкомпютри и цифрови умения. Европейският иновационен съвет дава, около 500 милиона евро за иновации. Целта е да се подпомогнат стартъпите, малките компании, изследователите и иноваторите, които ще създават нови идеи и пазари. Допълнително дейността им ще бъде подкрепена от европейския инвестиционен фонд в размер на 2.1 милиарда евро", обяви Мария Габриел.

На второ място, комисарят по цифрова икономика и общество посочи силата на мрежите да свързват стартъпи. „Аз вярвам в шанса на малката гаражна компания, която получавайки подкрепа става много успешна, ако се свърже в мрежа, има ресурси и капитал. Европейската инициатива Startup Europe е затова -  да помогне на предприемачите да растат, да развиват своите умения и умножават своя капитал“, каза още тя.

До момента с подкрепата на Стартъп Европа са свързани 20 стартъп системи, обединявайки над 3400 бързо растящи компании. За подпомагане на дейността им, в новата програма Цифрова Европа са отделени средства за цифровите иновационни хъбове. Целта, заложена от комисаря във всеки регион да има такъв хъб.

На трето място, Мария Габриел постави капацитета на стартъпите да създават стойност, основана на ценности.

„Ние трябва да създадем култура на поемане на риск и да я популяризираме, като нещо позитивно. Малките неуспехи са стъпка към голям успех. Необходимо е да инвестираме в образование и развитие на умения и да стимулираме иновациите“, заключи комисарят по цифрова икономика общество, заяви Мария Габриел.

Българският еврокомисар приветства активната работа на двете създадени по време на срещата на върха в София мрежи  Стартъп Европа Западни Балкани (SEEBN)  и Стартъп Европа Централна и Източна Европа (SECEEN). Днес те представиха своите  препоръки за по-ефективното им и успешно развитие. "Разширяването на сътрудничеството им ще им помогне да растат по-бързо и да имат по-добър достъп до натрупания експертен опит", обобщи Мария Габриел.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.