Един месец преди европейските избори на 23-26 май, Европейският парламент пуска филма „Изберете своето бъдеще“, с който насърчава хората да гласуват, съобщават от пресслужбата на ЕП.
Краткият филм дава тласък за участието в предстоящите европейски избори и кара хората да се замислят за бъдещите поколения, които ще трябва да живеят с последиците от това гласуване. Режисиран от печелилия награди Фредерик Планшон, филмът документира интензивните, красиви и крехки моменти от пристигането на новородените в този свят.
Във филма разказът се води от едно младо момиче, които апелира към чувството за отговорност на гласоподавателите. „Всеки един от нас може да остави следа, но всички заедно можем да постигнем реална промяна. Избери тази Европа, в която искаш да порасна”. Европейските избори, които ще се състоят във всички страни от ЕС между 23 и 26 май, ще определят бъдещия облик и посока на Европейския съюз.
Темата за съпричастността е в съответствие с резултатите от наскоро проведеното проучване по телефона възложено от Парламента през април, според което 80% от гражданите са съгласни, че това, което обединява европейците, е по-важно от това, което ги разделя. Продължаващите преговори относно Брекзит са показали несигурността от раздялата и рисковете, свързани с напускане на защитата на ЕС. На въпроса кое е първото чувство, с което свързват ЕС, повечето хора изтъкват надеждата и увереността (общо 55%) - докато несигурността по отношение бъдещето на Европа задейства съмнението като преобладаващо чувство сред една трета от интервюираните европейци.
Цифрите от последния Евробарометър през февруари 2019 г. показват, че над две трети от европейците или 68% вярват, че ЕС е донесъл ползи за тяхната страна и 61% от тях са убедени, че ЕС е нещо добро.
Същевременно, външното напрежение от трети страни означава, че страните от ЕС трябва да бъдат по-близки помежду си, ако искат да запазят влиянието си и да имат тежест в новия световен ред. Докладът Евробарометър показва, че гражданите най-много се вълнуват от състоянието на икономиката, перспективите за заетостта, миграцията, климатичните изменения и борбата срещу тероризма, като това сочи необходимостта от повече сплотеност, сътрудничество и съвместни действия.
Проучването Евробарометър посочва още, че през февруари повече от една трета или 35% от гражданите на ЕС вече са сигурни, че ще гласуват, друга една трета или 32% следва да бъде убедена да го направи. От младите хора имащи право на глас - въпреки че те последователно са най-положително настроените спрямо ЕС около 74%, само 21% са сигурни, че ще гласуват, като 34% още не са взели решение.