НачалоКметски избориДоц. Даниел Смилов: ЕНП ще остане първа сила, но ще загуби около 20 места

Доц. Даниел Смилов: ЕНП ще остане първа сила, но ще загуби около 20 места

В това изследване няма нови данни, то стъпва на последните сондажи на "Алфа Рисърч" и "Медиана". След "Апартаментгейт" ГЕРБ и БСП са поизравнени. Първата агенция беше дала малка преднина на ГЕРБ, втората - на БСП. Ако те получат по 6 мандата, то ВМРО и “Демократична България“ получават по един мандат, възможно е да се намеси и "Воля".

Така коментира за БНР темата за обществените нагласи в ЕС и бъдещото разпределение на местата в новия парламент  доц. Даниел Смилов, преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски".

Ще има известен отлив от традиционните партии, ЕНП ще остане първа, но ще загуби около 20 места. По-голям отлив има от социалистите. Гласове ще отидат в т.нар. "евроскептични формации", които вероятно ще достигнат до около една трета от местата в следващия парламент. Това от гледна точка на тяхното представяне е изключителен успех. Но една трета от местата в него не са достатъчни за кардинално обръщане на политиката, отбеляза доц. Смилов.

Според него политическият процес в новия парламент ще бъде доста динамичен. Влиянието на евроскептиците би се повишило при две условия - ако действат заедно, което е трудно и ако проевропейските партии не успеят да се споразумеят по ключовите политики. Тогава ще трябва да разчитат и на гласове от евроскептичните партии. Разликата между проевропейските и евроскептичните партии всъщност не е толкова плътна, колкото би могло да се предположи. По определени въпроси част от тях би могла да бъде привличана. Например, ако се дават ресурси за охрана на външните граници.

Не очаквам, че ще се стигне до използване на гласове или до вкарване в ЕК на представители на антиевропейските партии. Очаквам или коалиция, или да се получи нещо като управление на малцинството, прогнозира политологът.

Според него изравняването на силите между ГЕРБ и БСП може да се окаже временен ефект и трябва да се види следващото социологическо изследване, за да се даде отговор на въпрос дали става дума за по-трайна тенденция.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.