НачалоКметски избориЕмил Радев: Хората искат гаранции за качеството на храните, които купуват

Емил Радев: Хората искат гаранции за качеството на храните, които купуват

Все по-често хората се интересуват какви съставки има в храните, които купуват, от коя ферма идват млечните продукти или как са отглеждани животните, които консумират. Все по-голяма част от потребителите, както в България, така и в ЕС, са склонни да плащат повече за продукти, които са с ясен произход и в резултат на по-високи стандарти за хуманно отношение към животните. В това те разпознават гаранция за качество, коментира българският евродепутат от ГЕРБ/EHП Емил Радев, който е сред авторите на въпрос към Европейската комисия относно намеренията й за въвеждане на схеми за ясно етикетиране на месото и млечните продукти, каквито вече има за яйцата.

„Въпреки че в ЕС съществуват доброволни схеми, потребителите като цяло не са в състояние ясно да разграничат някои от месните и млечните продукти на пазара въз основа на стандарти за хуманно отношение към животните“, обясни Радев. Според него е необходима научнообоснована и специфична за отделните видове продукти система, подобна на въведената за маркиране при яйцата. „Тази система трябва да е последователна и да е стандартизирана за целия Европейски съюз, като се започне от минималните законови изисквания”, смята Радев. По думите му системата за етикетиране не само би осигурила повече яснота за потребителите какво точно слагат в чиниите си, а и ще им предостави повече права. „Подобна схема за етикетиране би била и по-справедлива за земеделските производители, тъй като би предотвратила използването на подвеждаща информация на етикетите. Добавяйки още един конкурентен елемент, земеделските стопани ще бъдат насърчавани сами да въвеждат все по-високи стандарти за хуманно отношение към животните, за да отбележат продукта си като първокласен в съответствие с усилията и разходите, които правят”, заключи евродепутатът.

Заедно с колегата си от ГЕРБ/EHП Андрей Новаков той е инициатор на първата европейска програма в отговор на проблема с двойните стандарти при храните в ЕС. С бюджет от 1,3 млн. евро програмата ще подпомага провеждането на мащабни изследвания за качеството на храните в държавите-членки и организирането на информационни кампании за наличието на подвеждащи и нелоялни търговски практики.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.