НачалоКметски избориИзследване на ЕСВП: Антиевропейски и евроскептични партии могат да станат първа сила в ЕП

Изследване на ЕСВП: Антиевропейски и евроскептични партии могат да станат първа сила в ЕП

Европейските избори, насрочени за 23-26 май т.г. ще се различавата радикално от приказките за тях в медйините заглавия, показва социологическо проучване, което неправителственият мозъчен тръст Европейски съвет за външна политика (ЕСВП) публикува днес. Преди всичко, тези избори "няма да бъдат референдум за миграцията", както мнозина очакват, показва изследването.

Проведено от ЕСВП и британската агенция YouGov показва голяма подвижност на сегашните намерения за гласуване: 70 процента от европейците, които които са сигурни, че ще гласуват (а те са 43 на сто от всички избиратели) още не са направили избора си. Това значи, че партиите ще са борят за почти 100 милиона колебаещи се избиратели.

Голямата разделителна линия не е между "отворена Европа" и "затворените нации-държави", но между статукво и промяна. Рекорден брой хора подкрепят ЕС и дори евроскептичните партии са се препозиционирали, отчитайки този факт. Те вече не искат да разрушават ЕС или да го напускат (наблюдавайки какво става с Брекзит), а да го променят отвътре.

Няма един-единствен въпрос, който доминира в съзнанието на избирателите. Наистина са много повече от преди тези, които се безпокоят от миграцията. Но ислямският радикализъм се оказва по-голяма тревога, която е приоритетна за 87 милиона души или 22 процента от гласоподавателите. Надигането на национализма тревожи 45 милиона души или 11 процента от хората с право на глас. Икономиката е най-важна за 63 милиона или 16 процента от избирателите. Малко под 59 милиона души отбелязват миграцията като една от най-големите заплахи за Европа. Те представляват 15 процента от избирателите.

Предстоящите евроизбори няма да бъдат "трето действие" на драмата започнала с Брекзит и с Доналд Тръмп, смятат авторите на изследването.

Наистина девет от общо 28 правителства в Европа сега включват антиевропейски и евроскептични партии и поне засега демоскопите виждат една трета от местата в бъдещия Европейски парламент в ръцете на такива партии. Ако могат да сформират единен блок, те могат да станат първата политическа сила в парламента, по-голяма както от сега доминиращата дясноцентристка Европейска народна партия (ЕНП) или от левоцентристите в лицето на Социалистите и демократите (С и Д).

Обединяването на антиевропейските и евроскептичните групи обаче е възможно само теоретично, защото ги разделят противоречия по важни въпроси като например миграция, структурните фондове и Русия, смята Сузи Денисън от ЕСВП, която представи днес изследването в София, пише Клуб Z.

"Те обаче могат да намерят "общ дневен" ред като например да създават процедурни затруднения, да вкарат представител на своето политическо семейство в следващата Европейска комисия, което само по себи си би било голяма победа", смята тя.

"Как да се използва европейският бюджет и също да имат място в следващата Европейска комисия - по тези неща те могат да имат общ дневен ред", каза Денисън.

По думите й в случая също е важна "не толкова битката за места, колкото битката за идеи. Те ще използват парламентарната трибуна".

Големите държави, в които управляват антиевропейци и атиелитисти са Италия и Полша. Други държави като Австрия и България тези партии са младши партньори в управляващите коалиции. Държавните и правителствените ръководители номинират с общо съгласие, или (ако не могат да го постигнат) с квалифицирано мнозинство председателя на Европейската комисия. Всяко правителство номинира кандидат за комисар на своята страна, чиято кандидатура номинираният за председател на Комисията може да приеме или отхвърли. Европейският парламент утвърждава както председателя, така и неговия екип ан блок, но не може да предлага свои кандидатури.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.