"Институтът за пътна безопасност изследва пътната среда при тежки ПТП, това е европейска практика. Прави се, за да видим възможно ли е да подобрим пътната среда, защото хората допускат грешки. И утре ще продължим да изследваме пътя, това което се вижда на първо четене е, че има несъответствие между инфраструктурата и нормативните изискванията - височината на пътните знаци, островчето, което трябва да е с бордюр, а е маркирано с боя, в участъка няма ограничение на скоростта в кръстовището."
Така коментира в предаването "Лица в лице" по бТВ Богдан Милчев , председател на Института за пътна безопасност за пътния участък, където катастрофира лидерът на ДОСТ Лютви Местан и загина 6-месечно бебе.
"Има още неща като несъответствия, но още не сме готови със заключенията си, когото е готов доклада, ще стане достояние на всички. С този докалд искаме не да уязвим някого, а да подобрим пътната инфраструктура", поясни Милчев.
Той посочи, че на всяко едно кръстовище имаме проблеми. В момента АПИ казва, че всичко отговаря на изискванията. "Само че АПИ съгласува пътищата с КАТ, но там дали има такива експерти, които могат да съласуват проектите за безопасност?", попита Милчев.
Той посочи, че тяхната работа е единствено да контролират, а не да одобряват и ъсгласуват изграждане на пътища, защото нямат тези експерти.
"Трябва да има одитори на пътищата и те да носят наказателна отговорност. Спестяването на това островче и тези тротоари, означава, че парите са отишли някъде. КАТ няма нито една гоба наложена на АПИ, затова, че пътят не отговаря на изискванията, а КАТ е задължен да налага такива глоби. Затова създадохме и тази държавна агенция", заключи Милчев.