НачалоАктуалноСпоред 22 % от българите 2024 г. е била добра за тях, а според 24 % – лоша

Според 22 % от българите 2024 г. е била добра за тях, а според 24 % – лоша

  • 10:56
  • 0
  • 14

Общо 22 % от българите заявяват, че 2024 г. е била по-добра за тях и семействата им, а 24 % - по-лоша.

Мнозинството - 54 %, не намират промяна с предишната година. Въпреки всички превратности на изминалите 12 месеца тези оценки са с минимална разлика (не повече от 2 до 3 процентни пункта) с дадените в края на 2023 г. Точи сочи национално представително проучване на агенция "Алфа рисърч", предаде БТА. Оценките на българите за изминалата година в личен план вече трайно и рязко се отличават от тези за ситуацията в страната и света, коментират от агенцията.

Проучването е проведено в периода 1 – 10 декември 2024 г. сред национално представителна извадка. Анкетирани по домовете им с пряко стандартизирано интервю с таблети са 1000 пълнолетни българи. Изследването е част от мониторинга на "Алфа Рисърч" и се реализира със собствени средства.

В по-общ план, след десетилетия на песимизъм, от 2018 г. насам (с изключение на ковидната 2020 г.), устойчиво се стабилизира възприятието за нормализиране на живота в личен план, сочат данните.

Преценката за посоката, в която се движи България, се разминава драматично с усещането за случващото се в личен и семеен план. Едва 7 % (с 3 пункта по-малко от миналата година) от участвалите в допитването смятат, че България се е променила за добро. Неутралните оценки се запазват около една трета, но до 58,5 % нарастват разочарованите (или отчаяните), че страната е на прав път. Ако сравним с личните оценки –  над два пъти и половина повече са обезверените в способността на националния елит да строи съвременна България, показват резултатите от проучването.

На фона на продължаващата война в Украйна и Близкия Изток, на покачващо се напрежение в редица райони на света и новите политически реалности в ключови държави, най-песимистични и влошаващи се, са оценките за изтеклата година в глобален план. Едва 4,8 % от участниците в изследването смятат, че тя е била по-добра от предишната, а три четвърти (74 %) са на мнение, че ситуацията в света става все по-критична, несигурна и взривоопасна, коментират от агенцията.

Най-мрачни и влошаващи се са очакванията на глобално равнище – 45 % (със седем пункта повече от декември 2023 г.) от анкетираните предвиждат, че през 2025 г. ще се задълбочат проблемите в различни краища на света. Едва 26 % се надяват, че тенденцията от последните години ще се обърне и светът може да се надява на позитивни промени, според резултатите на "Алфа Рисърч".

В сравнение със случващото се в геополитически план, България стои няколко стъпала по-нагоре. Общо 40 % от участниците в изследването смятат, че кризите ще се задълбочат, 28 % виждат светлина в края на тунела и очакват просперитет и повече възможности през 2025 г. На този фон, също както и при оценките за изминаващата година, в личен план очакванията за следващата рязко контрастират. Едва 16 % са песимисти срещу цели 43 % оптимисти, се посочва още в изследването на "Алфа Рисърч".

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.