НачалоАнализи, Международни новиниОлаф Шолц ще бъде номиниран за кандидат за канцлер от социалдемократите в Германия

Олаф Шолц ще бъде номиниран за кандидат за канцлер от социалдемократите в Германия

Около три месеца преди предсрочните избори в Германия социалдемократите ще номинират официално Олаф Шолц за свой кандидат за канцлер въпреки крайно ниския му рейтинг на одобрение, предаде ДПА.

Официалната му номинация идва, след като партията беше разделена от двуседмични разгорещени дебати относно това дали много по-популярният министър на отбраната Борис Писториус трябва да бъде номиниран за кандидат вместо Шолц, който мнозина членове на лявоцентристката партия смятат, че трябва да се откаже.

В четвъртък обаче Писториус открито потвърди, че не иска да бъде номиниран за канцлерския пост, като по този начин проправи пътя за номинацията на Шолц.

Министърът на отбраната е един от тридесет и тримата членове на изпълнителния съвет на партията с право на глас, които днес ще вземат решение за кандидатурата на канцлера.

Шолц е третият кандидат за канцлер, който ще бъде издигнат от една от партиите за предстоящите избори на 23 февруари, след като кандидатурите на лидера на ХДС/ХСС Фридрих Мерц и на вицеканцлера Роберт Хабек от „Зелените“ вече бяха обявени.

Очаква се на 7 декември изпълнителният съвет на крайнодясната партия „Алтернатива за Германия“ да номинира лидера на партията Алис Вайдел за свой кандидат за канцлер. Това означава, че за първи път на федерални избори ще се явят четирима кандидати за канцлер.

Издигането на кандидатурата на Шолц за канцлер обаче е рисковано начинание за социалдемократите предвид това, че в допитванията те имат само 15 процента. Преди тях са християндемократите с 33 процента и крайнодесните от „Алтернатива за Германия“, които имат 18 процента, отбелязва Франс прес.

Шолц е възприеман като лицето на провала на едно правителство, белязано от постоянни вътрешни спорове. Той вероятно е най-слабият кандидат за канцлерския пост и най-малко подходящият кандидат на социалдемократите в сравнение с всички техни кандидати досега в партийната история, коментира германското издание „Шпигел“.

Шолц е известен с прозвището „Шолцомат“ заради монотонния си глас и безкрайните си фрази. Сега стратегията му за спечелване на изборите е да се представи като сдържан по отношение на военната подкрепа за Украйна, разчитайки да извлече дивиденти от вкоренения у германците пацифизъм след ужасите по времето на нацистите. В Германия има и проруски настроения, които не бива да се пренебрегват също.

Според неотдавнашно допитване на обществената телевизия А Ар Де 61 процента от германците подкрепят решението да не се доставят на Украйна ракети „Таурус“, които могат да нанасят дълбочинни удари по руска територия. Тази позиция противоречи на позицията, възприета от други съюзници на Украйна, като САЩ, Франция и Великобритания.

Неотдавна Шолц проведе и телефонен разговор с руския президент Владимир Путин, който разгневи някои съюзници на Украйна, както и самите управляващи в Киев. В Германия Шолц бе набеден, че допринася за пропагандата на Москва, воден от предизборни намерения, целящи да го представят като „канцлер на мира“.

Шолц е ветеран в германската политика. В миналото е бил кмет на Хамбург и е бил вицеканцлер, отговарящ за финансите в последното правителство на Ангела Меркел.

На няколко пъти Олаф Шолц е опровергавал прогнозите на социолозите.

информация на БТА

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.