НачалоАктуално, АнализиАгенция “Тренд”: Формулата за 51-ото Народно събрание е 7+2, като битката за второто място е на под половин процент разлика

Агенция “Тренд”: Формулата за 51-ото Народно събрание е 7+2, като битката за второто място е на под половин процент разлика

Формулата за 51-ото Народно събрание е 7+2. Това означава, че седем формации са със сигурно парламентарно представителство и две с шансове за преминаване на бариерата. Между 2 и 2.2 милиона българи ще упражнят правото си на глас в неделя.

Това показват данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“ по поръчка на вестник „24 часа", посветено на нагласите на българите на финала на предизборната кампания. Изследването е реализирано в периода между 16 и 22 октомври 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1002 души на възраст 18+.

„Това наше последно проучване отваря много неизвестни. Което може да доведе до съвсем различни ситуации при малка промяна в процентите. Битката за второто място е буквално на под половин процент разлика. Не може да се каже кой ще е втори и кой - трети. Споменавам това неслучайно, защото не е без значение кой ще е на второ място. Не защото единият ще има един депутат повече или по-малко, а защото това означава втори мандат евентуално. Бих акцентирал върху един по-силен евентуален ефект – второ място на „Възраждане” – нова политическа ситуация в страната. Това би могло да даде евентуален аргумент и тласък на партиите от така наречения евроатлантически лагер – ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ, да започнат преговори, като се аргументират с това, че вече има партия на второ място, която подлага на съмнение някои базови политически консенсуси в страната. Много ме съмнява извън първия мандат да има някакви сериозни разговори”.

Това заяви в „Здравей, България!” по Нова телевизия политологът от "Тренд" Димитър Ганев.

ГЕРБ-СДС е лидер в класацията с подкрепата на 24.9% от гласуващите с комфортна дистанция от втория. По-надолу в класацията се открояват три групи формации, като във всяка група резултатите на отделните партии и коалиции са сходни. Първата група е в битката за второто място, в която попадат "Възраждане" (15.2%) и "Продължаваме промяната-Демократична България" (14.8%). Във втората група попадат "Алианс за права и свободи" (7.8%), "ДПС-Ново начало" (7%), "Има такъв народ" (6.6%) и БСП (6.5%). Третата група партии е в борба за парламентарно представителство и е съставена от МЕЧ (4%) и "Величие" (3,6%). "Синя България" остава с подкрепата на 1,7% от гласуващите.

Разликите в стойностите между формациите във всяка една от групите е по-малка от процент, което предполага, че размествания в подредбата са напълно възможни.

Делът на респондентите посочили, че ще гласуват с опцията „Не подкрепям никого“ е 4.3%, като този процент се разпределя между всички формации.

Предизборната кампания не е успяла да мотивира повече избиратели да упражнят правото си на глас и предполагаемата избирателна активност е в диапазона между 2 милиона и 2 и 200 хиляди души, които се очаква да гласуват.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.