Тази година Европа избегна куршума, но това не означава, че ще има подобен късмет и следващия път. Понастоящем правителствата не са готови да се справят с риска от генеративния AI, предупреди още Пилиховски, добавяйки, че длъжностните лица „обсъждат варианти на политики. Те са в процес на подготовка. Но не мисля, че все още сме готови за рисковете, които се появяват“.

Оценката на Комисията - „моментна снимка“, както я нарича Йоурова - може да помогне за идентифициране на недостатъците. Тя ще даде „представа за тактиките, техниките и развиващите се рискове, за да може да послужи като пример за всяко бъдещо гласуване за справяне с тези заплахи“.

Платформите за социални медии, по всичко личи, са можели по-активно да се борят с дезинформацията. Според анализа от 1321 онлайн публикации, идентифицирани като дезинформация от мрежата Elections24Check, 45% не са били адресирани от платформите, като процентът на реакция варира. Meta е предприела действия по 80% от маркираните публикации, TikTok - по 40%, X - по 30%, а YouTube - по 25%.

Според Йоурова е необходим „подход на цялото общество“, който включва „стратегическа комуникация, предварително развенчаване на дезинформационните наративи, ефективно правоприлагане за цифровото пространство, силни независими медии, както и изследвания, проверка на фактите и критично мислене“.