НачалоАктуално, АнализиНовото ляво! Една българска роза в целофан.

Новото ляво! Една българска роза в целофан.

Автор: Борислав Велков

Не бива да ни е безразлична съдбата на най-старата партия в България на цели 133 г. Още от създаването си тя е носител на утопични идеи, нови социални посоки и подем, едноврменно с това на упадък, нехуманни ценности и тежко наследство. Но, добра или лоша, тя е част от съвременния политически пейзаж и има своето място по оста на все по-сложния баланс от крайно ляво до крайно дясно.

Нинова падна зад борда и какво от това! Пирова победа, която не донесе вятърът на промяната, който да надуе здраво платната. На палубата все още има опитни моряци, но никой от тях не може да посочи следващата голяма цел след това дълго безветрие.

В листите за водачи на БСП с някои малки изключения, няма лица, които да допринесат за формиране на образа на “новото ляво”. Нито има блясък в очите, нито вятър в косите, нито дори някой и друг кубик политически силикон, който да примами новите поколения (които са доста леви в същността си) да повярват в лявата идея, а старите левичари да си отдъхнат, че идеите на живота им не са отишли на вятъра. Не се задава и блестяща идея, която да покаже ниво в политически маркетиг. Същият овехтял антураж се строява и подготвя за избори и сега.

Не подлагам на съмнение желанието на няколкото от новите-стари лидери да се върви напред, но тази тяга е твърде слаба, за да изведеш напред нещо, което има 133 годишна история. Дори възродителната идея “Бузлуджанци” не успя да излъчи големите леви идеи и послания, които да палнат искрата.

Няма ги и истинските лидери, които да гледат с пронизващо утопичния поглед на Вапцаров! Къде са модерните леви, които днес печелят все повече привърженици и подкрепа в Европа. Няма ги, поне в листите.

Да не говорим, че в новата левица има хора, които откровено не са леви, а и дълго време работиха срещу принципите на автентичното лявон под предтекст, че работят срещу Нинова. Как сега за толкова кратко време ще убедят левия избирател в искрените си намерения е нещо, което ще наблюдавам с огромен интерес. На терена вече я няма Круела Девил.

Личната ми прогноза е, че БСП няма да направи по-висок резултат от предишните избори, въпреки прокламираното голямо обединение. Може и да има пробиви в области като Благоевград, където Добрев и Паскалев могат да постигнат много повече от това, което разбитата от Нинова структура постигна на последния вот.
Да не говорим за пропуснатия с “гласовете” на БСП исторически шанс на последните местни избори Благоевград да има сериозен човек за кмет с леви убеждения.

В резюме, левите продължават да се лутат в търсене на новото си ляво. Искат то да бъде хем ново, хем старо, хем угодно за всички. И така обединеното ляво все повече се доближава до нерадостната съдба на обединеното дясно, което е блян и до днес. Засега по подобие на дясното лявото предлага само… обединение. И изисква от избирателя това да му е достатъчно, без никаква смислена идея, в името на която това обединение да бъде избрано.
Така обединенията се превръщат не във вдъхновение, а просто в удължаване на агонията.
И резултатът всички го знаем.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.