НачалоАнализиВ Европа – равнение наляво. В България – кошмари в кухнята

В Европа – равнение наляво. В България – кошмари в кухнята

  • 14:16
  • 0
  • 109

Две от водещите икономики в Европа тръгнаха уверенo наляво, докато в Брюксел ни лук яли, ни брюкселско зеле мириса̀ли. Това се нарича висок административен капацитет.
У нас мастършефовете се скараха за големината на порциите, докато всички останали се правят, че гладят покривките.
Големият ни политически и кулинарен проблем е, че менюто е същото от дълги години, та чак до втръсване.

След втория тур на изборите във Франция и резултатите в Обединеното кралство две от водещите политически и икономически системи в Европа улевяха, което показа дефакто реалната картинка на социалните настроения в Европа.

Двойно се е увеличила подкрепата и на английските и френските левичари от времето, когато бяха повече за цвят в електоралните графики, отколкото реална заплаха за управляващите. Подкрепата за Макрон е спаднала почти наполовина от последните избори през 2022. Тогава ENS бяха с впечатляващите 41%, докато сега са 27,9%. Не се случи очакваният му разгром, но е ясно, че тенденцията за спад ще е необратима и на следващите президентски избори. Въпреки това ние все пак сме “Парле ву франсе”.

На острова провалът на Сунак и консерваторите беше дълго очакван. Въпрос на време и търпение. Победата на Стармър все пак произведе новина, защото беше като лявото круше на Фрейзър. Неговата Labour Party взе 412 места от 650, което означава самостоятелно правителство и твърд курс. С нищо няма да бъде запомнен Сунак в политически план, освен с глупавия му гаф с маратонките Адидас, който показа неговата липса на адекватност в предвидими ситуации.

Има едно нещо, което активизира избирателите във Франция и Великобритания -просто в менюто има нови предложения и ясна политическа оферта за промяна на курса. Това е и причината, поради която хората реагираха мотивирано и се стигна до тази висока избирателна активност.
Нови и по-свежи летни предложения!
Докато у нас си мислят, че с подмяна на сервитьорите ще накараме хората да ядат един и същ буламач. No way!
Другото интересно е, че Орбан, който сега председателства ЕС с провокативния слоган Make Europe great again, взе твърд курс на Изток, смущавайки здравия сън на брюкселския административен капацитет. Склонен съм да мисля, че може да го прави и нарочно.
На западния фронт нищо ново освен, че Байдън продължава да не си спомня случилото се на предния ден, което само по себе си го прави щастлив човек. Всичко останало е въпрос на гледна точка и интерпретация, а и на избори, които предстоят. To be continue.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.