НачалоАктуалноПолитологът от “Тренд” Димитър Ганев: Мая Манолова трябва да направи крачка назад

Политологът от “Тренд” Димитър Ганев: Мая Манолова трябва да направи крачка назад

  • 16:52
  • 0
  • 1687

"Манолова като че ли сгреши оптиката на кампанията си. От обявяването на кандидатурата си до самия край тя говореше единствено на привържениците на “Демократична България”. На събитията си беше съпровождана от лица като Димитър Делчев и Настимир Ананиев, които се числят към представителите на тази общност". Това каза в интервю за 24 часа политологът от Тренд Димитър Ганев в коментар за изборните резултати.

"Дистанцирането ѝ от БСП беше видимо през цялото време. Изглеждаше така, сякаш се срамува от подкрепата на столетницата и като че ли подцени ситуацията, мислейки си, че БСП са в кърпа вързани. Не забелязах в нито един момент да се обърне към левите симпатизанти. А привържениците на БСП са специфична общност. За тях лоялността към партията е много по-силна, отколкото пристрастието им към която и да е отделна личност. Дори на Първанов, който е бил председател на партията и два мандата държавен глава, не му беше даден шанс", отчита политологът.

"Надали Манолова ще е тази, която ще успее да разцепи БСП, ако направи нова партия. Такива опити са правени много, но всички завършват с крах. А това, че симпатизантите на “Демократична България” и Бонев я припознаха донякъде на втория тур, не значи, че ще гласуват за евентуална нейна партия. Правилният ход на този етап би бил Манолова да отстъпи крачка назад поне за няколко месеца и съобразно политическата ситуация да мисли къде може да се впише най-добре", препоръчва Ганев.

В анализ на поведението на Мая Манолова политологът отчита, че тя успява да направи пробив сред демократичната общност на балотажа, но далеч не успява да мобилизира напълно левицата. "За да го докажа, ще се аргументирам с някои числа. На изборите за Европейски парламент в София БСП успя да спечели 83 хиляди гласа при 30% активност, докато листата за общински съветници на социалистите на първия тур на местните избори събра 73 хиляди гласа при 40% активност. Или с други думи – част от електората на БСП просто не е излязъл да гласува на местните избори. Причината ми се вижда само една – обида у част от червените, че Манолова не искаше да се идентифицира с тях", мотивира се Ганев.

"ГЕРБ удържа доминиращата си позиция в местната власт. Въпреки пробивите по места, основната управляваща партия показа, че продължава да е жизнена, като се има предвид първата ѝ позиция почти навсякъде като подадени гласове за общински листи. В областните градове, където ГЕРБ загуби кметския пост, трябва да мисли за кадрови промени. Очевидно по места имаше недоволство от местните лидери и кандидати, което събуди съвсем логичен наказателен вот. При БСП сравнението между резултата на местния вот през 2015 и 2019 г. определено е позитивно. Тук обаче трябва да се има предвид нещо много важно. Базата от 2015 г. е много ниска. Да си го кажем направо – през 2015 г. нула кметове на областни градове. Всеки пробив щеше да е успех. През 2015 г. социалистите бяха на дъното на своята подкрепа", мотивира се Ганев.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.