НачалоКметски избориМихаил Константинов към МАя Манолова: Човек трябва да се научи да губи достойно

Михаил Константинов към МАя Манолова: Човек трябва да се научи да губи достойно

"Избирателната активност е фиктивен изборен параметър в България. Тя е стойността на една дроб, която има числител и знаменател. Числителят са гласовете в урните. Обаче не знаем знаменателя - броя на наличните избиратели. За 20 години запазихме бройката от 3 млн. души, които гласуват на местни избори". Това обясни професор Михаил Константинов, който е председател на Съвета на директорите на Информационно обслужване пред Bulgaria ON AIR.

Той коментира и огромната разлика в броя на гласоподавателите между двата тура в София. От ЦИК обясниха разминаването от около 100 000, като посочиха, че на 27 октомври е използвана стара информация за избирателите. Според проф. Константинов неточността идва от махането на списъците на хората, които живеят в чубина. Той бе категоричен, че такива грешки нарушават доверието.

"В София има не повече от 930-950 хил. души над 18 години. Другите са трайно живеещи в чужбина и не се връщат да гласуват тук", отбеляза математикът.

"Наличните избиратели в страната са поне 400 хил. по-малко. Питайте политиците защо не махнаха фантомите. Съществуват подозрения, че с фантомите се злоупотребява. Трябва да ги махнем. Предлагаме френския модел. До 31 декември всеки избирател да има право да се регистрира за изборите догодина. Който се е регистрирал, попада в списъка", каза още проф. Михаил Константинов

"Всички се справиха много добре. Не чух конкретни проблеми. Бих вдигнал още възнагражденията на секционните комисии. На първи тур недействителните бюлетини са много - 660 хиляди. 15% са недействителните гласове за съветници и 4% за кметове. На втори тур са малко - 3-4%. Българите гласуваха много грамотно за кметове и абсолютно неграмотно за общински съветници. Хората не се интересуват от съветници, те знаят името на кмета", разясни проф. Константинов.

По думите му трябва да има разяснителна кампания за това колко важни са съветниците. А допуснатите грешки по времето на изборите дадоха основание на кандидат-кмета в София Мая Манолова да поиска касиране на изборите.

"Човек трябва да се учи да губи достойно. Много ми харесва тенисът. Независимо от счупените ракети, накрая отиваш и поздравяваш противника. Гарантирам, че гласовете на хората са преброени", коментира проф. Константинов пред Bulgaria ON AIR.

"Има очевиден победител. ГЕРБ направи горе-долу колкото всички останали. Успех има и опозицията, която беше в нокдаун, а вече ходи по тепиха. Хубаво е, че общинските съвети са шарени", посочи още проф. Константинов.

Той предлага да бъде премахнато квадратчето "Не подкрепям никого" от бюлетината. Сега няма санкции и няма смисъл от това квадратче, само обърква хората, смята проф. Константинов.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.