НачалоКметски избориЕксперти: ГЕРБ са победители, но има поводи да не са щастливи

Експерти: ГЕРБ са победители, но има поводи да не са щастливи

"Има поводи да не са щастливи ГЕРБ. Да, победители са, но с едно голямо ако", каза пред БНР политологът Любомир Стефанов - преподавател в Нов български университет. По думите му в партията има процес на разпределяне и преструктуриране на наследството, оставено от предишния втори човек в ГЕРБ - Цветан Цветанов. Според Стефанов не само липсата на Цветанов е причина за загубата на управляващите в няколко областни градове, а и проблемите в местните структури.

"Навсякъде, където ГЕРБ загуби, а и там, където загуби с много малко, се осъществи една своеобразна ляво-дясна коалиция. Абсолютно видима". Това каза социологът Кольо Колев в предаването "Преди всички" по програма "Хоризонт".

Според него Мая Манолова стопи разликата с Йорданка Фандъкова с гласове, които дойдоха от дясното.

"Не толкова, че повярваха на Манолова, а това беше битка срещу дерибейщината, срещу цветановщината, герберщината", коментира още социологът и уточни, че Мая Манолова е била инструмент за битка срещу ГЕРБ, а не срещу Фандъкова.

"Не само дясното подкрепи лявото, но и лявото подкрепи дясното", обобщи Колев. Любомир Стефанов не се съгласи с това заключение. "В София десните запазиха позициите си, но с условие, че в коалицията "Демократична България" само ДСБ са десни, "Да България" и Зелените не са десни", категоричен бе той.

Във връзка с позиционирането на ГЕРБ по оста ляво - дясно политологът обясни, че като член на Европейската народна партия ГЕРБ имат маркер на дясна партия, но политиките им на национално ниво не дават категоричност на дясната им принадлежност.

"Обединение в дясно винаги е завършвало с имплозия и после много шарени остатъци по политическия пейзаж", коментира още Стефанов. По думите на политолога вотът в столицата е бил за каузи. Според Кольо Колев Мая Манолова има потенциал да стои в центъра и да бъде привлекателна и за десни, и за леви.

"Това е бъдещето. Това ще събори ГЕРБ, а не БСП. Тези фигури са, които могат да лансират кауза за национален протест", каза социологът.

Политологът Любомир Стефанов коментира, че в България не през фигури, а през партии може да се случи политическа промяна.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.