НачалоКметски избориЖени, висшисти между 30 г. и 49 г. са гласували масово в София

Жени, висшисти между 30 г. и 49 г. са гласували масово в София

Според екзитполовете на “Тренд” повече жени, отколкото мъже излязоха да гласуват в неделя на втори тур – 41,3% мъже и 58,7% жени. Най-ниска активност се отчита при младите на възраст 18-29 г. – 11,1%. Това казва за 24 часа социологът от Тренд  Евелина Славкова. Традиционно младите са най-неактивната група по време на избори и това се потвърждава и на тези избори. Най-голяма активност на балотажа в столицата има при възрастите 30-39 г. и 40-49 г. - съответно 19% и 19,7%. 18,3% е групата на 60-69-годишните.

73,1% от гласувалите са хора с висше образование, 24,6% със средно. Малък е делът на гласоподавателите с основно и по-ниско образование – едва 2,3%. Относно етническия профил на избирателите в София 1,6% са от ромски произход, а 0,6% от турски. 97,8% са българите, които са посочили, че са гласували на втори тур. Необходимо е да се направи уточнение, че екзитполът се осъществява с анкетна карта, която се попълва от гласували. Тъй като тя се попълва от респондента, е важно да уточним, че делът на ромите може да по-голям, но в анкетите да са се определили като етнос българин.

23,6% от пенсионерите са се активизирали и са гласували на втори тур, а 69,4% е делът на работещите. По отношение на профила на гласуващите за Йорданка Фандъкова и Мая Манолова то според възрастта на гласоподавателите Фандъкова има по-голяма подкрепа спрямо Манолова от младите на възраст 18-29 г.

Сходни резултати като подкрепа между двете има при гласоподавателите на възраст 70+ (48,6% за Фандъкова и 48,3% за Манолова). Интересното тук е, че в страната възрастните хора гласуват предимно за БСП. София в това отношение е единственото изключение поради наличието на “сини” баби. По отношение на останалите възрастови категории се отчита по-голяма подкрепа за избрания кмет. Интересно е, че 50,3% от гласувалите пенсионери са подкрепили Фандъкова, а 45,9% Манолова.

По разбивките за гласуването на първи тур за кмет данните показват, че гласоподавателите на Борислав Игнатов и Борис Бонев са подкрепили в по-голям процент Мая Манолова, а не Йорданка Фандъкова. Отбелязалите “не подкрепям никого” на първи тур, на втори са се активизирали в подкрепа  на Манолова. Тя има по-голям дял гласоподаватели и сред гласувалите за кандидати извън Борислав Игнатов, Бонев и Джамбазки.

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.