НачалоАктуално, Кметски избори“Галъп”: В мажоритарни избори гласът “Не подкрепям никого” на практика е кандидат

“Галъп”: В мажоритарни избори гласът “Не подкрепям никого” на практика е кандидат

По-слаба днес е избирателната активност в София, Пловдив, Варна и Благоевград в сравнение с първия тур на местните избори преди седмица, показват данните от екзит пол на „Галъп интернешънъл“ към 13 часа.

Към този час на втория тур от местния вот в Столична община до урните отишли 11,8% от избирателите с право на глас на балотажите, докато на 27 октомври - 16,2%.

В Пловдив активността също е по-ниска - 9,8%, при 20 на сто преди седмица.

Подобно е положението във Варна, където до урните към 13 ч. са отишли 9,7%, докато на 27 октомври са били 18,3 на сто.

По-висока като цяло е активността в община Благоевград, където до този час са гласували 24% от избирателите, но те отново са по-малко от тези на първия кръг - 31,3%.

Юлиана Гальова от „Галъп“ призова от ефира на БНР избирателите да гласуват по съвест и с разум, както и да не следят онлайн класации.

„Към момента имаме съмнения, че в Пловдив се повтаря ситуацията от миналата неделя. Тече проверка, тъй като получаваме и сигнали от колеги от други социологически агенции и се чувстваме длъжни да сигнализираме обществото макар всичко още да е в рамките на хипотезата“, каза тя.

В Пловдив данните от екзит полове миналата седмица показваха, че на балотаж срещу Здравко Димитров отива Дани Каназирева, но по-късно паралелното преброяване, както и официалните данни показаха, че на втория кръг отива Славчо Атанасов.

По-рано изпълнителният директор на „Галъп интернешънъл“ Първан Симеонов каза пред БНР, че ниските стойности към 11 ч. все още не са знак, че активността за целия ден ще е по-ниска:

„Тепърва ще се разбере. От тези избиратели, например в София, които останаха без свой кандидат на втория тур, голяма част припознават свои кандидати за районни кметове, а и не са най-активните в сутрешните часове. Тепърва ще се види дали в следобедните часове те ще излязат и гласуват. Във всеки случай, ако те излязат и гласуват, ще стане интересно. Що се отнася до Благоевград, там по всичко личи, че в момента е интересно, защото активността е доста висока. В Пловдив трябва винаги да имаме едно наум“.

„Като професионалист го казвам! В сутрешните часове, натрупванията са още малки. Това е локален вот. Там трябва да стане поне ранният следобед, за да започнат устойчиво да се държат числата.... Всички агенции, които са следели София на миналия тур, ще ви кажат, че в първите часове имаше много странни резултати. Обикновено това се обяснява точно с опита за масирано гласоподаване, което „да направи резултат“, който после да има своето психологическо влияние, появявайки се именно в тези класации“.

Очакванията са много хора да не са избрали един или друг кандидат, а „не подкрепям никого“, което е повод за замисляне. "В мажоритарни избори гласът „Не подкрепям никого“ на практика е кандидат", предупреди Симеонов.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.