Управлението на обществения ресурс в сектор „Отбрана“ е пример за безхаберие, некомпетентност и клиентелизъм. Това каза за предаването „Софийска трибуна“ по Радио „Фокус“ народният представител от ПГ на „БСП за България“ и заместник-председател на парламентарната комисия по отбрана доц. д-р Николай Цонков.
Управлението на обществения ресурс е най-ключовият за сектора въпрос, обясни доц. Цонков. Според него, той показва отношението на управляващите в Министерството на отбраната към цялата система. По думите му съществуват големи съмнения за корупционни практики в сектора. „4 поръчки са проведени миналата година във Военновъздушните сили, които включват ремонт на вертолети БО – 206 и вертолети МИ-17 и МИ-24, ремонт и поддръжка на катапултни седалки за изтребители и самолети, както и една поръчка за ремонт на транспортен самолет АН-30. И 4-те поръчки, които са на не малка стойност, са провалени поради три основни причини – липса на компетентност и незнание на експертите в Министерство на отбраната как да проведат поръчките и прекратяване на процедурите от Комисията за защита на конкуренцията след обжалване. Обществените поръчки са провалени и поради липсата на нужната експертиза и безхаберието на служителите.
Съществува и пета поръчка, която е още по-скандална, обяви народният представител от ПГ на „БСП за България“. „Става въпрос за доставка на 40 броя автобуси втора ръка от бригада „Логистика“. Стойността на поръчката е 6 млн. лева с ДДС. Платени са авансово 100% сумата по обществената поръчка. От тези 40 автобуси, доставени в бригада „Логистика“ са 28. При което те са отказани да бъдат получени и разбира се са пригодени в бригада „Логистика“ към Българската армия, защото, както е записано в констативните протоколи, те са негодни за експлоатация и не отговарят на критериите, които са заложени“, уточни той. Тези пет поръчки онагледяват начина, по който се управлява Министерство на отбраната – как се пилее общественият ресурс в сектор „Отбрана“, добави доц. д-р Николай Цонков.